سعید نمکی عصر امروز در بازدید از موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال در شیراز با اشاره به اقدامات خوبی که در این مرکز انجام شده است، بر ضرورت آشنایی دانشجویان با تاریخ پزشکی کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در محدوده فارس، تعداد قابل توجهی آثار نفیس خطی وجود دارد که باید با اطلاع رسانی، گردآوری شده و از خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی آثار ابن سینا بیان کرد: پیشنهاد می کنم در فراخوانی بین المللی، آثار علمی این حکیم پرآوازه ایرانی از سراسر دنیا گردآوری شود.

نمکی همچنین راه اندازی یک تیم عملیاتی برای جمع آوری مبانی علمی طب ایرانی و سنتی را یکی دیگر از اولویت های این حوزه خواند و گفت: با تفکیک مبانی خرافی، می توان از مبانی علمی طب، در دنیای امروز بهره برداری کرد و این اقدامات، موجب تقویت مبانی طب ایرانی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تربیت حکیم به جای طبیب را از اولویت های نظام سلامت خواند و ادامه داد: از برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه، تبدیل هر خانه به یک پایگاه سلامت و واگذاری مسائل سلامت خانواده ها به دانشجویان پزشکی برای آشنایی بیشتر آنان با مسائل حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال را مجموعه ای ارزشمند و قابل ارتقا و بهره وری برای دانشجویان، مردم و تاریخ دوستان کشور خواند و اظهار امیدواری کرد: نسبت به جمع آوری آثار و کتب نفیس و مرجع قرار دادن این مرکز در حوزه تاریخ پزشکی و طب سنتی اقدام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.