مشاجره میان آیت‌الله یزدی و صادق آملی لاریجانی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

محمدعلی ابطحی چهره سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی در واکنش به اختلافات میان این دو آیت‌الله نوشت: ‌فارغ از دعوای شیخین. ‌همه به خاطر ترس از قوه قضاییه و اجرای عدالت احتمال دارد اسرار را مخفی کنند تا پایشان به محکمه باز نشود، ‌اما داشتن سینه خزینه الاسرار برای ریاست قوه فضائیه منافی وظیفه ذاتی او است. ‌هویت سیستم قضایی کشف و برخورد با مفاسد است نه مخفی کردن آنها!

هم‌چنین فارس نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم جشن میلاد عید سعید غدیر خم که مجتمع فرهنگی بقیه‌الله مشهد برگزار شد، گفت: در صدر اسلام منافقین و مشرکین دو مسئله ابتر و بدون جانشین بودن پیامبر(ص) را مطرح می‌کردند و تصور می‌کردند با فوت رسول اکرم(ص)، اسلام نیز از بین می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مسلمان باید «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باشد، افزود: مسلمان اگر بغضی هم داشته باشد، باید نسبت به کفار و دشمنان اسلام باشد نه برادران و دوستان خود، در جامعه سلایق مختلف است اما نباید اجازه داد که به دشمنی و تفرقه تبدیل شود، البته مردم متحد هستند اما متأسفانه گاهی ادبیات و سخنان مسئولین و بزرگان بگونه‌ای است که نیازمند به توجه دادن به اهمیت وحدت دارد، و این برای مردم و جامعه سم است.

حجت‌الاسلام مروی ولایت فقیه را امتداد و استمرار غدیر معرفی و اظهار کرد: عزت امت اسلام در گروی ادامه راه غدیر و ولایت است، پیش از انقلاب سفیر انگلیس و آمریکا در ایران وزیر تعیین می‌کردند و به شاه ایران دستور می‌دادند، آیا پیغمبر(ص) چنین جامعه‌ اسلامی را می‌خواست؟ جامعه‌ای که در آن کفار بر مسلمانان حکومت و آن‌ها را چپاول کنند؟

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پیش از انقلاب حتی تقویم اسلامی را نتوانستند تحمل کنند و از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر دادند، اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد حتی مسجدی در این کشور باقی نمی‌گذاشتند، اما امروز عزت ایران را ببینید، متأسفانه ما بلد نیستیم خوب این توفیقات و عزت‌ها را بیان کنیم.

وی گفت: توقیف نفتکش انگلیسی که اسکورت آمریکایی‌ها را داشت کار کوچکی نبود، این اتفاق ابهت انگلیس را شکست، کشوری که پیش از انقلاب در تمام مسائل ایران دخالت داشت.

حجت‌الاسلام مروی اضافه کرد: پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز آمریکا که برای آن 200 میلیون دلار هزینه شده بود را در آسمان کشورمان ساقط کردیم، این موضوع اتفاقی کوچک نبود، دنیا از قدرت نظامی ایران متعجب شد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: امروز کشورهای عربی منطقه برای برقراری روابط با ایران از یکدیگر سبقت می‌گیرند، زیرا فهمیدن در منطقه ابر قدرتی به‌نام ایران وجود دارد و ارتباط با آمریکا آنها را به امنیت نمی‌رساند.

وی تصریح کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا آرزو دارد یک بار تلفنی با رئیس جمهور ایران اسلامی صحبت کند، این در حالی است که قبل از انقلاب نه رئیس جمهور آمریکا بلکه سفیر این کشور در ایران حکومت می‌کرد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: مستشاران نظامی آمریکا پیش از انقلاب بر ارتش ایران فرمانروایی می‌کردند، به فرماندهان ارشد ارتش دستور می‌دادند و حقوق‌های کلان می‌گرفتند، یکی از ستون‌های حقوقی این مستشاران، ستونی به‌نام «حق توحش» بود، یعنی ملت ایران را وحشی می‌دانستند.


بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.