مسعود اسلامی، شامگاه سه شنبه در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره بین المللی های قلب و عروق در برج میلاد تهران، اظهار داشت: تلاش کرده ایم هر سال کنگره تازه های قلب و عروق، کامل تر و پر بارتر از سال های قبل برگزار شود و کنگره امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، با عنوان این مطلب که برنامه های علمی کنگره توسط ۲۷۰ نفر از اساتید و دانشمندان اجرا می شود، گفت: تمامی برنامه های علمی به صورت همزمان در ۹ سالن ارائه می شود که ۲ سالن اختصاصی پرستاری نیز خواهیم داشت.

اسلامی، از برنامه «سینمای قلب» برای اولین بار در کنگره امسال خبر داد و اظهار داشت: ایده سینمای قلب، امسال شکل گرفته است که در این برنامه، منتخبی از جراحی های قلب و عروق که از سطح ۶ بیمارستان مختلف کشور تهیه شده است، در دو سالن برای شرکت کنندگان پخش می شود.

وی در ادامه به خطرات بیماری های قلبی اشاره کرد و افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا آریتمی های قلبی، یکی از شایع ترین بیماری های قلب و عروق است که در دو دسته ساده و خطرناک تقسیم بندی می‌شود.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، تاکید کرد: هرچه سن فرد بیشتر باشد احتمال نامنظمی‌های ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد.

اسلامی با عنوان این مطلب که افراد بالای ۷۵ سال ۱۰ درصد نامنظمی‌های ضربان قلب دارند، گفت: نامنظمی ضربان قلب، سبب نارسایی عضله قلب و حتی سکته مغزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سکته‌های مغزی ناشی از نامنظمی ضربان قلب است، ادامه داد: برای درمان این عارضه روش‌های دارویی و غیردارویی وجود دارد که اگر روش‌های دارویی جواب نداد اصولاً به سراغ درمان‌های غیر دارویی می‌رویم.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، یادآور شد: داروهای ضد لخته و ضد انعقادی همچون وارفارین پیش از این برای بیماران دچار نامنظمی ضربان قلب استفاده می‌شد که الان داروهای جایگزین نیز به بازار آمده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.