بدین ترتیب مدیرعامل ایران خودرو نیز دقیقا شبیه رئیس سازمان خصوصی سازی در یک روز هم برکنار و هم بازداشت شد تا مشخص شود، برخورد با مدیران اقتصادی متخلف به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی و دولت قرار گرفته است.

نخستین بمب خبری در این باره را علی ربیعی، سخنگوی دولت روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها ترکاند و اعلام کرد: چون مدیرعامل ایران خودرو عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو را افزایش داد، برکنار می شود و فردی به نام علی آبادی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو شروع به کار خواهد کرد. به نظر می رسد اظهارات ربیعی درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در تاریخ ۸ مرداد باشد. افزایش قیمتی که موجب توقف روند نزولی قیمت خودرو در بازار شد و برای چند روز بازار خودرو را مجدد صعودی کرد. خراسان این خبر را در تاریخ ۹ مرداد با تیتر «بازگشت گرانی با فرمان ایران خودرو» منتشر کرد.

 

دو مدیر دیگر ایران خودرو نیز بازداشت شدند

 

البته برکناری پایان کار یکه زارع، مدیرعامل سابق ایران خودرو در روز دوشنبه نبود و وی عصر همان روز نیز بازداشت شد. براساس گزارش فارس، مدیرعامل برکنار شده شرکت ایران خودرو حوالی ساعت 17 روز دوشنبه در حالی که در محل کار خود حضور داشت با حکم قضایی توسط ضابطان دستگاه قضا بازداشت شد.به گزارش فارس طی روزهای اخیر، دو نفر دیگر از مدیران این گروه خودروسازی نیز بازداشت شده‌ بودند و از روز یک شنبه نیز یک تیم از سازمان بازرسی در بخش مالی ایران‌خودرو مستقر شده‌ است.در همین حال به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی به بخش خبری شبکه یک صدا و سیما درباره بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو گفت: مدیر عامل سابق ایران خودرو براساس گزارش‌هایی که ضابطان به مرجع قضایی داده بودند، تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه دیشب انجام شد و تحت نظر بوده و  دو نفر دیگر از این مجموعه هم بازداشت هستند؛ ولی به لحاظ این که شب عید بود تحقیقات ناقص است‌.

اسماعیلی افزود: ریاست قوه قضاییه دستوری را به سازمان بازرسی کل کشور  درباره نقش و جایگاه نظارتی که این سازمان دارد، دادند، برای این که در حوزه مسائل خودروسازان و  اجحافی که در حق  مردم  و تاخیر و تعویض‌هایی که شده و خودروهای ناقص و افزایش قیمت و...  وارد شوند و  سازمان بازرسی هم به جد ورود کرده است.

طی روزهای گذشته نیز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت برخی مدیران سایپا خبر داده و گفته بود: این پرونده ۲۵ متهم دارد که شش نفر بازداشت هستند. برخی از بازداشتی ها از مدیران سایپا هستند و برخی هم از شرکت ها و نمایندگی های سایپا هستند که مبادرت به ثبت نام خودرو می کردند. این پرونده با جدیت در حال بررسی است. علاوه بر این طی ماه‌های اخیر جواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا ممنوع‌الخروج شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.