به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، بن والاس در دیدار با نجاح الشمری، همتای عراقی خود در لندن یادداشت تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه دفاعی امضا کردند.

براساس این گزارش، والاس ضمن تأکید بر «اهمیت حضور حیاتی» نظامیان انگلیسی در عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: ما نه تنها یک ائتلاف ارزشمند بین‌المللی تشکیل می‌دهیم بلکه خیابان‌های خود را با سرکوب ایدئولوژی داعش امن نگه می‌داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: گروه‌های تروریستی داعش و القاعده هنوز هم تهدید به شمار می‌روند. این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده عزم‌ دو کشور برای مبارزه شانه به شانه با تهدید تروریسم و همچنین شکل‌دهنده روابط بلندمدت در حوزه دفاعی است.

والاس همچنین افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نظامی انگلیسی در عراق مستقر هستند که علاوه بر آموزش سربازان بومی نقش موثری در مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی دارند. محور این تفاهم‌نامه در زمینه‌ آموزش نظامی و توسعه زیر ساخت جاسوسی نیروهای امنیتی عراق است.

وزیر دفاع انگلیس در پایان گفت: تاکنون ۱۰۳ هزار نیروی عراقی را در زمینه مهارت‌های مهندسی، پزشکی، پیاده نظام و تسلیحات آموزش داده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.