سیاوش محبی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار کرد: هم اکنون علیرغم یک سوی شدن محور هراز از ساعت ۱۴، تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب این محو فوق سنگین و پر حجم است و در مناطقی مانند امامزاده هاشم (ع)، پیست آبعلی، آزادراه تهران_پردیس و جاجرود پس زدگی بار ترافیکی به چندین کیلومتر رسیده است.

وی گفت: عبور انواع وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز فوق سنگین و پرحجم در جریان است و پس زدگی بار ترافیکی در شهر های عبوری این محور مانند فیروزکوه، گیلاوند و کمربندی بومهن مشاهده می شود.

محبی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده، بیان کرد: عبور و مرور انواع وسایل نقلیه از محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم نیمه سنگین و پر حجم است و این به دلیل گنجایش بالای عبور خودرو از این محورها میسر شده و خوشبختانه گره ترافیکی در این دو محور مشاهده نمی شود.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: متاسفانه مسافران در ساعات پایانی آخرین روز تعطیلات و بدون رعایت مدیریت زمان سفر بازگشت از مسافرت خود را آغاز کردند که به دلیل عدم گنجایش این محورها برای عبور این حجم از خودروها ترافیک های اینگونه می‌شود.

وی ادامه داد: هم وطنانی که تاکنون اقدام به بازگشت از سفر نکرده اند سفر خود را به روز آینده موکول و با رعایت مدیریت زمان سفر طول محورها را با کمترین زمان سپری کنند، در غیر این صورت با ترافیک های فوق سنگین مواجه می‌شوند وزمان  سفرشان به چندین برابر معمول افزایش خواهد داد.

محبی اضافه کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده در صورت افزایش ترافیک در روز شنبه یک سوی شدن محور را از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد، بنابراین هم وطنان به هیچ عنوان در این شرایط اقدام به سفر نکنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اذعان کرد: مسافرانی که در هم اکنون در محورها حاضر هستند، با رعایت کامل مقررات راهنمایی رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، عدم ورود به شانه های خاکی، با رعایت و احترام به حقوق شهروندی تردد کرده و هر دو ساعت یک بار ۱۵ دقیقه را در محل های مجاز به استراحت بپردازند و پس از تجدید قوا ادامه مسیر دهند تا سفری ایمن و بدون خطر را سپری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.