به گزارش" ورزش سه" بعد از جدایی مزدک میرزایی از تلویزیون و کوچ او به اروپا، روزپنجشنبه این خبر نیز منتشر شد که یکی دیگر از گزارشگران مطرح فوتبال ایران نیز برای کار در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور از ایران رفته است. موضوع مهم اینجا بود که نام این گزارشگر در خبر مربوطه نبود و همین باعث گمانه زنی های متفاوتی شد.

این شایعه البته زمانی قوت گرفت که ویدئویی در فضای مجازی از یک برنامه مستند حیات وحش منتشر شد که صدای گوینده شباهت زیادی به صدای جواد خیابانی داشت. با این وجود جوادخیابانی امروز با انتشار متنی نسبت به این شایعات پاسخ داد. گزارشگر قدیمی و مطرح که روزپنجشنبه بازی تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی را در هفته اول لیگ برتر گزارش کرد در این باره می گوید:

"با سلام به ملت بزرگ و فهیم  ایران که راستگویی و راست پنداری را از بزرگان سرزمین و آیینشان آموخته اند . بنده جواد خیابانی فرزند این سرزمین هستم و تا آخرین نفس و آخرین کلام فقط برای سرزمین خود و سازمان خودم تلاش خواهم کرد و افتخار من این است که در کشورم و برای شادی هموطنانم کار کرده ام و خواهم کرد . لذا خبر منتشره مبنی بر گویش در شبکه های خارجی به هیچ وجه صحت نداشته و ندارد و نخواهد داشت و من افتخارم این است که کوچه های شهر و سرزمینم را جارو بزنم اما برای شبکه ای جز سازمان و شبکه خودم هیچ کاری نکنم . کما اینکه با افتخار گزارشگر مسابقه افتتاحیه لیگ برتر کشورم بودم و در کنار مردم پاک طینت سرزمینم در ورزشگاه آزادی حضور داشتم و اگر همچنان عمری باقی باشد باز هم با توکل به خداوند متعال حضور خواهم داشت . بقای ملت ایران و سربلندی کشور ایران آرزوی همیشگی من است . 

یک نفر از همین مردم . جواد خیابانی"

با انتشار این متن مساله خروج جوادخیابانی از مجموعه گزارشگران فوتبالی تلویزیون تکذیب شد اما اینکه آیا قرار است گزارشگر دیگری به شبکه های دیگر می پیوندد هنوز مشخص نیست. در حال حاضر مزدک میرزایی ( و به نوعی عادل فردوسی پور )از جمع گزارشگران نسل سوم و قدیمی های حال حاضر این حرفه از چرخه گزارشگری خارج شده اند.

موضوع قابل ذکر این است که همزمان با انتشار این خبر و در حالی که قرار بود محمدرضا احمدی بازی تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی را گزارش کند جوادخیابانی جانشین او شد تا این شائبه درباره رفتن این گزارشگر جوان مطرح شود. اما محمدرضا احمدی در گفت و گویی که با ورزش سه داشت این موضوع را تکذیب کرد. او قرار بود بازی پرسپولیس و پارس را هم گزارش کند که در نهایت این بازی به جوادخیابانی رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.