رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ روز شنبه اندکی پس از ورود به فرانسه برای شرکت در نشست «جی ۷» پیش بینی کرد که این نشست دستاورد زیادی به همراه داشته باشد و افزود که به رغم اختلاف نظرها با امانوئل مکرون، رابطه ویژه ای با همتای فرانسوی خود دارد.

ترامپ در خصوص این رابطه ویژه گفت: «ما، من و امانوئل، در واقع نقاط مشترک بسیاری داریم. ما مدتهاست که دوستان یکدیگر هستیم. گهگاه کمی با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنیم، البته نه خیلی زیاد. ما بسیار خوب با هم کنار می آئیم و روابط بسیار خوبی داریم. فکر می کنم که می توانم بگویم این یک رابطه ویژه است».

ترامپ همچنین گفت: «تاکنون همه چیز بسیار خوب پیش رفته است. ما در این نشست دستاوردهای زیادی خواهیم داشت».

رئیس جمهور آمریکا همچنین  در توئیتی نوشته بود: گزارشات اشتباه و ناصحیحی درباره اجلاس جی ۷ منتشر شده است. رسانه های جعلی هم این را می دانند ولی دست خودشان نیست! برای صرف صبحانه با بوریس جانسون آماده می شوم.

ترامپ همچنین در توئیتی نوشته بود: قبل از اینکه به فرانسه برسم خبرهای جعلی و حال بهم زن می گفتند که روابط با ۶ عضو دیگر گروه ۷ بسیار تنش آمیز است و دو روز نشست، فاجعه‌بار خواهد بود. همانطور که رکود را تحمیل می کنند سعی دارند آمریکا را در این وضعیت قرار دهند.

ترامپ همچنین از عملکرد رسانه ها انتقاد کرد و مدعی شد که آنها قصد دارند برنده شدن در انتخابات را برای وی سخت تر کنند. ترامپ همچنین وضعیت روابط با کشورها و سران آنها را عالی دانست و اظهار داشت که آمریکا در حالی با کشورهای دیگر گفت و گو می کند که در بهترین وضعیت اقتصادی به سر می برد.

لازم به ذکر است که چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای گروه ۷ روز شنبه در حالی که اختلافات بر سر مسائل جهانی از جمله برجام بر آن سایه افکنده، در شهر ساحلی "بیاریتز " واقع در جنوب غربی فرانسه کار خود را آغاز کرد.

محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایتالیا، کانادا و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.

در اجلاس سران گروه هفت که با ضیافت شام امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه رسماً شروع شد، انتظار می رود مسائل دیگری از جمله تغییرات اقلیمی، امنیت، خشونت علیه زنان و تساوی جنسی مورد بحث قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.