پایگاه خبری هیل در ادامه گزارش خود آورده است: علی‌رغم گذشت یک ماه از توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، اتحادیه اروپا هنوز به سیاست‌های آمریکا برای اعمال فشار بر تهران و همچنین ائتلاف تحت رهبری واشنگتن نپیوسته است. ادامه مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم‌ها (علیه ایران)، عدم تمایل برای پیوستن به ماموریت امنیت دریانوردی (در خلیج فارس) و انتخاب مسئول جدید سیاست خارجی که حامی ایران است، نشان می‌دهد که بروکسل همچنان قصد دارد به جلب رضایت ایران ادامه دهد، به جای آنکه با این کشور مقابله کند.

هیل همچنین گزارش داد: اتحادیه اروپا با راه‌اندازی یک سازوکار مالی ویژه با ایران با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا تسلیم خواسته‌های ایران شده است. این سازوکار قرار است تجارت با ایران را برای شرکت‌های اروپایی تسهیل کند.

این پایگاه خبری در ادامه، مقابله نکردن اروپا با ایران را نوعی انفعال در برابر رفتارهای تهران که آن را مخرب خوانده، توصیف کرده و آورده است که این واکنش اتحادیه اروپا نشان دهنده ضعف در برابر مقامات ایران و عدم تمایل آن برای ایفای نقش رهبری در جهان است که ادعا می‌کند دارای آن است. همچنین انتخاب نفر بعدی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هیچ امیدی برای تغییر رویکرد اروپا و سخت‌گیری درقبال ایران ایجاد نکرده است. ژوزف بورل وزیر امورخارجه اسپانیا درباره جمهوری اسلامی مثبت حرف زده و حتی از تلاش‌ها برای فشار بر ایران انتقاد کرده است.

هیل در پایان گزارش داد: اتحادیه اروپا اکنون با یک انتخاب روبرو است؛ ادامه اولویت قائل شدن برای تجارتی که به نفع ایران است یا پیوستن به آمریکا برای مقابله با ایران.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.