دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم قدردانی از فرماندهان و رزمندگان عملیات توقیف نفتکش متخلف انگلیسی در بندرعباس گفت: فرزندان دریادل ایران در نیروی دریایی ارتش و سپاه با انگیزه قوی و عزم راسخ و اهداف مشترک در دریا برای تحقق برنامه‌های رزمی و دفاعی آمادگی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر نقش ایمان و باورهای اعتقادی و انگیزه فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه بر محور ولایت و رهبری، تأکید کرد: آمادگی و توانمندی نیروی دریایی بی تردید ثمره عینی خون شهدا، مجاهدت و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: همدلی، آمادگی و استطاعت کم نظیری در عرصه دفاع دریایی حاصل شده است و در دریا به مهارت و توانمندی لازم و کافی برای مهار اهداف دشمن دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش شهدای دریایی به ویژه شهدای خلیج فارس خاطر نشان کرد: پرچم عزتی که شهدا برافراشتند امروز به دست رزمندگان جوان، مؤمن و پرانگیزه‌ای داده شده است که در خلیج فارس و دریای عمان می‌درخشند.

سردار تنگسیری اظهار داشت: وحدت بسیار خوبی بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی آب‌های متعلق به جمهوری اسلامی در خلیج فارس و در دریای عمان و اقیانوس هند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه و ارتش در پرتو هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا در حال تبدیل به الگویی از وحدت و هماهنگی و همپوشانی نیروهای مسلح در دریا هستند افزود: این رصد به صورت مستمر و دائمی است و محدود به نقطه خاصی در دریا نخواهد بود و دشمن تردید نکند که حضور آنها در حوضچه ها و اسکله ها هم بخش ثابت و جدایی‌ناپذیر رصد خواهد بود.

در این مراسم از فرماندهان، رزمندگان بخش‌های مختلف عملیاتی، اطلاعاتی، جنگال، فرماندهی کنترل، هوادریا و موشکی که در ماموریت تسخیر نفتکش انگلیسی نقش آفرینی کردند، قدردانی شد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.