به گزارش دِ استیت، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه که پیشتر لایحه اخذ مالیات از شرکت‌های کامپیوتری بزرگ آمریکایی را به تصویب رسانده بود، حال در عقب نشینی مشهودی اعلام کرده که آماده است تا با اصلاح این قانون، اخذ مالیات از شرکت‌های آمریکایی در حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر را متوقف کند.

پارلمان فرانسه پیشتر لایحه دولت این کشور درباره مالیات بر غول‌های دنیای دیجیتال، نظیر آمازون، گوگل، فیسبوک و غیره را به تصویب قانونی رسانده بود و حال ماکرون برای اصلاح این قانون با هدف لغو اخذ مالیات از این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده است.

ماکرون آمادگی برای اصلاح قانون مالیات از شرکت‌های کامپیوتری بزرگ را در جریان اجلاس گروه هفت کشور صنعتی در منطقه «بیاریتز» اعلام کرده، هرچند همزمان اصلاح این قانون را در صورت توافق جهانی در ارتباط با این شرکت‌ها اعلام کرده است.

آمادگی فرانسه برای لغو قانون اخذ مالیات از شرکت‌های کامپیوتری آمریکایی پس از سخنان تهدید آمیز اخیر ترامپ صورت گرفته که در آن ترامپ گفته بود آمریکا اقدام فرانسه در وضع مالیات بر شرکتهای فناوری آمریکایی را به «اقدام اساسی متقابل» پاسخ خواهد داد. ترامپ در این ارتباط گفته بود: اگر کسی بر این شرکت‌ها مالیات ببندد باید کشور خودشان یعنی آمریکا باشد. ما به زودی اقدام اساسی متقابلی را در پاسخ به اشتباه احمقانه ماکرون اعلام خواهیم کرد.

ترامپ همچنین با انتقاد از طرح اخیر دولت ماکرون، فرانسه را تهدید کرده بود که صنعت نوشیدنی فرانسوی را هدف تعرفه‌های سنگین قرار خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.