به گزارش نشریه انگلیسی، «بوریس جانسون» امروز (یکشنبه) که برای شرکت در نشست «گروه ۷» در فرانسه به سر می برد، اعلام کرد که موانع بسیاری برای تجارت و مشاغل انگلیسی در آمریکا وجود دارد.

وی افزود: فرصت های بسیاری برای بازگشایی شرکت های انگلیسی در آمریکا وجود دارد، ما قصد داریم از این فرصت ها استفاده کنیم اما نیازمند تغییر رویکرد آمریکا و سازش این کشور هستیم، زیرا اکنون محدودیت های بسیاری برای ما در ایالات متحده وجود دارد.

جانسون ادامه داد: برای مثال ما شرکت های مواد غذایی در تایلند و ایسلند داریم اما به دلیل وجود برخی محدودیت های غذایی و دارویی این شرکت ها نمی توانند فعالیت خود را در آمریکا آغاز کنند.

ماه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که مذاکرات درمورد توافق تجاری «بسیار مهمی» با انگلیس آغاز شده است.

این معاملات برای افزایش تجارت و رفع موانع تجاری طراحی شده که ممکن است شامل مالیات بر واردات و صادرات، سهمیه ها و یا مقررات مختلف در مورد ایمنی یا برچسب کالا باشد.

جانسون در نخستین سخنرانی خود تاکید کرد که لندن تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) سال جاری اتحادیه اروپا را ترک می‌کند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا، بدنبال بهبود و گسترش روابط با آمریکا خواهد بود.

چهل وپنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان شامل آمریکا، انگلیس، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا موسوم به «گروه ۷» روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.

ریاست اجلاس «گروه ۷» را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.