علیرضا بیرانوند به عنوان اولین دروازه بان در تاریخ فوتبال ایران، جایزه بهترین بازیکن یک سال فوتبال را از آن خود کرد. اتفاقی که علیرضا را به مهم ترین چهره فوتبال ایران در یکسال گذشته بدل کرد. البته موفقیت در جام ملت های آسیا با تیم ملی، مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و کامیابی با پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، مهم ترین دلایلی بود که او را به سمت کسب عنوان بهترین دروازه بان سال فوتبال ایران سوق داد.

 او در ابتدا در مورد موفقیت هایی که کسب کرده گفت: هیچ خوشحالی بالاتر از این نیست که تلاش های یک بازیکن، توسط مردم دیده شود. البته شانس من این طور بود که در تیم ملی و پرسپولیس، با بهترین بازیکنان ایران همبازی شوم و به همین علت بود که موفقیت هایی را کسب کردم ولی خودم هم فکر می کنم یکی از بهترین سال های فوتبالم را پشت سر گذاشتم.

این بازیکن اضافه کرد: بعد از مراسم، یکی از گزارشگران تلویزیون از من پرسید حالا که این همه جایزه فردی گرفته ای، آیا اخلاق و رفتارت تغییر می کند؟ من جواب دادم هیچ دلیلی برای این کار نیست. به او گفتم خیال تان راحت باشد چون اخلاقم عوض نمی شود. نمی دانم چرا باید اخلاق و رفتارم بعد از کسب چند جایزه، تغییر کند. در این سال ها، همان بیرانوندی بودم که همه می شناختند. کوچک ترین تغییری نکردم. از این به بعد هم، این طور زندگی می کنم. قرار نیست با چند جایزه فردی یا تیمی، شخصیت مان عوض شود. البته تلاش می کنم تا تمریناتم را افزایش بدهم اما اخلاقم تغییر نخواهد کرد.

او در نهایت گفت: وقتی جایزه می گیرم، انگیزه هایم بیشتر می شود. از حالا به بعد هم برنامه ریزی می کنم تا پیشرفت هایم را ادامه بدهم. می خواهم رکوردهای بیشتری ثبت کنم و با این رکوردها، به پیشرفتم ادامه بدهم. مطمئنا اهل درجا زدن نیست. قبلا هم گفتم آرزوهایم سقف ندارد و از این به بعد بیشتر تلاش می کنم تا جوایز بیشتری بگیرم. رکوردزنی و پیشرفت در کنار هم قشنگ است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.