«سیدحسین نقوی‌حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری سفرهای اخیر وزیر امور خارجه به اروپا و دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور فرانسه پیرامون برجام، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس در نظر دارد تا هفته آینده از آقای ظریف برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کند تا توضیحاتی درباره‌ی سفر به کشورهای اروپایی بخصوص سفر به فرانسه را ارائه کند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون آقای ظریف به چین رفته است، بنابراین از وی برای حضور در جلسه هفته آینده دعوت می‌شود. وی گزارش مبسوطی درباره این سفر و بسته پیشنهادی ماکرون به نمایندگان کمیسیون باید ارایه کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای ظریف هفته گذشته به کشورهای چون نروژ و سوئد و فرانسه سفر کرد و آنگونه که مطرح شده وی روز گذشته نیز به دعوت فرانسه به بیاریتز محل برگزاری نشست گروه ۷ سفر کرد و در حاشیه آن مجدد با آقای ماکرون دیدار و گفت‌وگو کرد. لذا جهت اطلاع از جریان جزییات سفر از ایشان دعوت خواهیم کرد.

بر اساس اساس گزارش، ظریف روز پنج شنبه به دعوت رسمی فرانسه و برای بررسی آخرین وضعیت پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه به پاریس رفت و با مکرون و لودریان دیدار و گفت‌وگو و به تهران بازگشت.

وزیر خارجه ایران همچنین عصر یکشنبه  وارد شهر «بیاریتز» شد و بار دیگر با مکرون و لودریان ملاقات کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در اقدامی غیرمنتظره و چشمگیر برای شکستن بن بست دیپلماتیک بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه تهران، وارد بیاریتز محل برگزاری اجلاس گروه - ۷ شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.