حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه توقیف و پخش‌نشدن برنامه تلویزیونی«دورهمی» به دلیل فشارهای دولت بوده است، اظهار کرد: دولت هیچ مانعی برای پخش هیچ برنامه‌ای ایجاد نمی‌کند.

پیش از این در سیزدهم فروردین سال جاری و همزمان با شب بعثت پیامبر اکرم (ص) ویژه‌برنامه‌ای از «دورهمی» روی آنتن شبکه نسیم رفت و در جریان آن مهران مدیری مجری این برنامه طی سخنانی به انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در مدیریت بحران ناشی از سیل ابتدای سال پرداخت؛ طرح این انتقادات با واکنش‌های برخی مسئولان از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مواجه شد. رحمانی فضلی چند روز بعد از پخش برنامه دورهمی در جلسه ستاد بحران پلدختر در واکنش به اظهارات مجری این برنامه تلویزیونی خواستار برخورد رئیس سازمان صدا و سیما با گردانندگان این برنامه شد.

در ادامه واکنش‌ها به مطالب عنوان شده در برنامه دورهمی که در نهایت منجر به توقیف پخش آن شد، روابط عمومی رسانه ملی ۱۹ فروردین اعلام کرد که رئیس سازمان صداوسیما در پی بی‌توجهی شبکه نسیم به محتوای برنامه اخیر «دورهمی» و بیان مطالب غیرمنصفانه درخصوص تلاش‌های مسئولان در حادثه سیل در ایام نوروز، مدیر شبکه نسیم را توبیخ کرد.

با توجه به اینکه در حال حاضر، برنامه شب‌نشینی با مجری‌گری مهران مدیری برای شبکه خانگی در حال ضبط است و نماینده رئیس جمهوری در شورای نظارت بر صداوسیما نیز موضوع ایجاد مانع از سوی دولت را برای ادامه پخش برنامه تلویزیونی دورهمی رد کرده است، باید دید چه آینده‌ای در انتظار برنامه پرمخاطب دورهمی است؛ آیا مردم دوباره شاهد پخش این برنامه در آینده خواهند بود یا خیر؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.