بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته یک درصد کاهش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۳۰ سنت یا ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۵۳ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه رسید در حالی که روز دوشنبه برای چهارمین روز کاهش داشت و یک درصد نزول کرده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفت: بر این باور است که چین درباره تمایل برای رسیدن به یک توافق صادق است. از سوی دیگر لیو هی، معاون نخست وزیر چین اظهار کرد چین تمایل داد این اختلاف از طریق مذاکرات آرام حل شود. اظهارات مذکور بازارهای جهانی را آرام کرد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: در حال حاضر بازارها تحت تاثیر اظهارات رییس جمهور آمریکا قرار دارند و بازارهای مالی تحت تاثیر اظهارات وی تغییر جهت ناگهانی داشتند.

قیمت نفت از نقطه‌ اوجی که در آوریل امسال پیدا کرد، حدود ۲۰ درصد سقوط کرده است که تا حدودی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی است که به نوبه خود تقاضا برای نفت را کمتر خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد تعرفه واردات ۵۰۷۸ کالای آمریکایی شامل نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک را از پنج به ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. ترامپ نیز به تلافی این اقدام به شرکتهای آمریکایی دستور داد به دنبال راهی برای خارج کردن فعالیتهای خود از چین و تولید محصولاتشان در آمریکا باشند.

بر اساس گزارش رویترز، این تدابیر باعث واکنش شرکتهای چینی شده است و شرکت سینوپک از دولت معافیت از تعرفه برای واردات نفت خام آمریکا را درخواست کرده است.

در این بین نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا احتمالا در هفته گذشته کاهش داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.