ابوالفضل ابوترابی در خصوص سفر محمدجواد ظریف به شهر "بیاریتس" فرانسه و دیدار با امانوئل مکرون، رییس جمهور این کشور، اظهار کرد: مسیری که کشور تاکنون طی کرده است و با مدیریت داخلی نرخ ارز تثبیت شد نشان داد با اتکا به توان داخلی می‌توان بر مشکلات فائق آمد و نباید از این به بعد مسیر را غلط برویم و دوباره خطای استراتژیک مذاکره را تکرار کنیم چرا که تکرار این اشتباه مردم و اقتصاد را شرطی می‌کند و همه را منتظر می‌گذارد تا ببینند نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

وی افزود: مذاکره با غرب پیامد مثبتی برای کشور ندارد جز اینکه جامعه و تولیدکنندگان شرطی می‌شوند و همه امور متوقف می‌شود تا ببینند نتیجه مذاکره چه می‌شود. این مذاکرات هیچ وقت خروجی نداشته است و ندارد. مسیر مذاکره با غرب اشتباه است، در این یک سال یاد گرفته‌ایم که چگونه تحریم‌ها را دور بزنیم و چگونه نرخ ارز را مهار کنیم. دلار از ۱۹ هزار توان به ۱۱ هزار تومان کاهش یافت که نشان از ظرفیت بالای داخلی دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین باید مدیریت داخلی را تقویت و اصلاح کنیم و با نگاه به غرب تنها اقتصاد، بازار و تولیدکنندگان را شرطی کرده‌ایم که اصطلاحاً به آن جامعه شرطی گویند.

ابوترابی تصریح کرد: مذاکره با غرب همان‌گونه که در گذشته به نتیجه نرسید از این به بعد هم به نتیجه نخواهد رسید. پس باید به توان داخل نگاه کنیم و سوء مدیریت‌ها را رفع کنیم تا مشکلات اقتصادی حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.