به گزارش وب سایت شبکه خبری راشاتودی به نقل از رئیس دفتر رئیس جمهور برزیل نوشت: "مکرون نتوانست از آتش سوزی قابل پیش‌بینی در کلیسای نوتردام که میراث جهانی است جلوگیری کند، چگونه می‌خواهد به ما آموزش اطفاء حریق دهد؟"

 اونیکس لورنزونی، رئیس دفتر ریاست جمهوری برزیل در پاسخ به دخالت‌های مکرون درباره آمازون و نیز اختصاص بودجه ۲۲ میلیون دلاری برای مهار آتش از سوی دول غربی گفت: بهتر است اروپایی‌ها این پول را خرج بازآفرینی جنگل در قاره خود کنند.

وی تاکید کرد مطرح کردن موضوع آمازون در اجلاس جی۷ کاری استعماری و امپریالیستی از سوی فرانسه بوده است.

5248894

اختصاص 20 میلیون دلار که بعدا 22 میلیون دلار اعلام شد، باعث واکنش‌های مختلف از سوی سیاستمداران در برزیل شده است ومثلا افرادی مانند ریکاردو سالس، وزیر محیط زیست برزیل اعلام کرده که آنها به این پول احتیاج دارند و پول را قبول خواهند کرد.

مرکز تحقیقات فضایی برزیل هفته گذشته رصد 74155 آتش سوزی در آمازون را در سال جاری تایید کرد که در مقایسه با سال گذشته 83 درصد افزایش را نشان می‌دهد که به گفته کارشناسان کار کشاورزان و گله دارانی است که با سوزاندن زمین، آن را به ملکیت خود در می آورند.

این در حالی است که  دعوای رئیس جمهور فرانسه و برزیل بر سر این مساله ناموسی شد!

اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهور برزیل در حالی  مطرح می شود که روز گذشته رئیس جمهور برزیل در پست فیس‌بوکی خود بریجیت، همسر مکرون را مسخره کرد و نوشت مردها را تحقیر نکنید {بولسونارو عکس خود و همسر 37 ساله‌اش را با مکرون و بریجیت 66 ساله کنار هم قرار داده و بریجیت را به دلیل پیربودن مسخره کرده و او را حسودی لقب داده که به وی حسادت می‌کند}

 مکرون در کنفرانس خبری روز گذشته جی7 جواب داد او{بولسونارو،رئیس جمهور برزیل} اظهارات خیلی زشتی درباره همسر من کرده است. رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: باعث تاسف است هم برای او{بولسونارو} و هم برای مردم برزیل. قطعا زنان برزیلی از اظهارات رئیس جمهور خود احساس شرم می‌کنند.

 مکرون دست بردار نبود و ادامه دارد که: امیدوارم مردم برزیل به زودی کسی را رئیس جمهور خود کنند که لیاقتش را داشته باشد!

 بعد از آنکه مکرون در افتتاحیه اجلاس جی7 سیاست‌های بولسونارو، رویس جمهور دست راستی برزیل درباره آتش سوزی آمازون به باد انتقاد گرفت و او را مسبب حریق دانست، روابط این دو به تیرگی گرایید و حالا موضوع وارد فاز ناموسی شده است!

5248893

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.