غوغای خلیج فارس فرو نشست. عرب ها پیام صلح گرفتند و دادند. امارات در گردش چشمگیری به سمت ایران چرخید و سبب دلخوری سعودی شد. ائتلاف دریایی به جایی نرسید و حتی برنامه مشخصی هم در این رابطه ارائه نداد. به جای به ثمر نشاندن ائتلاف، آن ها هر روز پیام مذاکره به ایران می دهند. از ۱۰ حرف آنها در روز یکی از آن مربوط به مذکره و ایران می شود. سفرهای دوره ای پمپئو همگی شامل محوریت ایران شده است! اما همگی با در بسته و شکست رو به روست! این شکست تا حدی مفتضحانه است که منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در عین تحریم ظریف! پیام می دهد که دولت ترامپ خواهان مذاکره با ظریف است!

ترامپ همچنان به در بسته خورده است. این در بسته شامل رفیق گرمابه و گلستان و یارو غار او نیز شده است. نتانیاهو مانند مرغی پرکنده خود را به در و دیوار می زند بلکه جامعه جهانی نارضایتی او را از روند مذاکرات ببیند. خشمی که با جنگنده ها و پهپاد ها بر سر اهداف ایران در منطقه خالی می شود.

ترامپ آنقدر محو مذاکره با ایران شده که این حملات را نایده گرفته است یا نمی خواهد واکنشی داشته باشد یا رها کرده است. ظاهرا ترامپ تنها می خواهد با ایران به توافق برسد یا به قولی عکس یادگاری را تا قبل از انتخابات به هر قیمتی که شده به دست بیاورد. ترامپ زیرک و باهوش است. او بسیار بسیار کار با رسانه های خبری، مولتی مدیا و دیگر رسانه های تصویری و خبری را بلد است. او انقدر بلد است که به دوربین مستقیم نگاه می کند و با لحنی امیخته از محبت و دلسوزی می گوید من ایرانی ها خیلی دوست دارم! او استاد تصاحب افکار عمومی است. از باهوشی ترامپ همین بس که او انتخابات را فدای درخواست اسرائیل نمی کند. تا جاهایی با نتانیاهو آمد و خدمتی که او به اسرائیل کرد هیچ یک از دولت های قبل از او نکردند. مهمترین آنها انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و پس از آن به رسمیت شناختن بلندی های جولان بود و معامله قرنی که شکست خورد. چرا که ترامپ می خواهد به هر نحوی ایران را به سمت مذاکره بکشاند حتی اگر در این راه بی بی له شود!

 

با اینحال ترامپ این روزها در مقابل حملات اسرائیل به اهداف ایران در سوریه و عراق سکوت کرده است. حتی پنتاگون در بیانیه ای عنوان کرد که در این حملات هیچ نقشی ندارد! و این سکوت حاکی از آن است که دیپلماسی و مذاکره برای حل تنش میان ایران و آمریکا کمی در پشت پرده پاسخ مثبت را گرفته است.

تاریخ نشان داده است که اسرائیلی ها همیشه با هوچی گری و شلوغ کاری اخبار پشت پرده را فاش کرده اند. اگر از خبری در امور بین الملل کسی مطلع نباشد با نیم نگاهی به اقدامات این رژیم کوچک و منحوس در جریان امور قرار می گیرد!

نیم نگاه ما به اقدامات این رژیم این پیام را می رساند که احتمالا مذاکرات ایران در اروپا به نتایج خوبی رسیده است. چیزی که نتانیاهو هرگز نمی خواهد.

نکته دیگر اینکه اسرائیل سیاست همیشگی خود مبنی بر «نه تایید نه تکذیب» را در پیش نگرفت. نتانیاهو با صراحت و وقاحتی بی سابقه اعلام کرد که به اهداف ایران حمله کرده ایم و ادامه خواهیم داد. این نشان از یک خشم شدید دارد. این خشم خبر از خبرهای خوب برای ایران می دهد.

خشم دیگری که نتانیاهو با او دست به گریبان است؛ سکوت ایران است. ایران چرا حمله نمی کند؟ چرا کوچکترین واکنشی به این حملات ندارد؟ تنها در حد سرنگون کردن پهپاد ها با پدافندهای هوایی بسنده می کند. ایران در چه فکری است؟ در نهایت کی و چه زمانی می خواهد پاسخ این حملات را بدهد؟

مواضعی که سرداران و فرماندهان سپاه در قبال حملات اسرائیل گرفته اند کی عملی خواهد شد؟

اینها سوالاتی است که این روزها در کله نتانیاهو می چرخد. نخست وزیری که این روزها به در آستانه انتخاباتی قرار گرفته است که شانس او پایینتر از همیشه است چه بسا که اگر پیروز نشود راهی زندان خواهد شد. او این روزها به شدت به واکنش ایران نیاز دارد. هدیه انتخاباتی که ایران هیچگاه به او نمی دهد تا زمانی که تکلیف بی بی مشخص شود.

ایران در چند حالت با زیرکی پاسخ حملات اسرائیل را نمی دهد؛

عرب ها دشمن اصلی خود را بار دیگر بشناسند

سکوت ایران به معنی شکست بی بی در انتخابات است

پاسخ ایران به این حملات شکست کشورمان است، چرا که دشمن تنها معطل یک جرقه است برای به آتش کشیدن خاورمیانه تا بلکه ائتلاف دریایی به کار بیاید!

سوریه در حال گذر از بحران است؛ آستانه به نتیجه رسیده است....

حسن نصرالله بیدار است و در مرزها اماده پاسداری...

به نظر نگارنده اوضاع به نفع ایران است چرا که هیچ کس با اسرائیل همراه نشده است و متحدان این رژیم هیچ اظهار نظر درخور شانی برای اسرائیل ندراند!  و اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ به حملات کودکانه اسرائیل نمی دهد تنها می خواهد استیصال این دولت جعلی را به دنیا نشان دهد.

بی بی یک بازنده واقعی است. همیشه یک بازنده بود. چه از زمان رو کردن مدارک علیه ایران چه در نشست های سالانه سازمان ملل؛ شاید تاریخ مصرف او دیگر به اتمام رسیده است!

به هر حال رفتار او نشان می دهد که از روند اخبار و اتفاقات بین الملل در خصوص ایران به هیچ وجه راضی نیست. او انقدر خود را به در دیوار می زند تا در زمان مناسب بال هایش قیچی شود. آن روز چه روزیست؟

ظاهرا پاسخ ایران بعد از انتخابات سهمگین خواهد بود همانطور که دبیر کل حزب الله وعده آن را داد و این سکوت سهمگین برای نتانیاهو وحشت انگیز است. ایران کی و کجا پاسخ می دهد؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.