حسینعلی امیری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در معرفی وزیر آموزش و پرورش گفت: محسن حاجی میرزایی از سال ۸۵ تا سال ۸۹ رییس مرکز ملی بهره وری ایران و از سال ۸۸ تا ۹۲ رئیس کمیسیون اصلاح الگوی مصرف بوده است. او در سال های دورتر، معاون آموزش، معاون اداری مالی و قائم مقام نهضت سوادآموزی و همچنین مشاور وزیر آموزش و پرورش بوده و همچنین از سال ۹۲ تاکنون دبیر هیات دولت است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در معرفی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت : علی اصغر مونسان پیش از این رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود. مسئولیت هایی از جمله عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی)، عضویت هیات مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (ستاد اجرایی فرمان امام ره)، عضویت هیات مدیره و معاونت اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و مدیر نمونه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۱ نیز از دیگر سوابق اجرایی مونسان است. در حوزه های مختلف نظیر توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری توسعه فضاهای فرهنگی تجارب اجرایی و مدیریتی موثری را در کارنامه دارد. همچنین دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد در حوزه های فنی و مدیریتی است.

وی در ادامه گفت: در شرایط خاص امروز به ویژه شرایط تحریم یکی از مولفه های قدرت ملی، قدرت نظامی و دفاعی است که به شایستگی در اختراعات و تولیدات صنعت دفاعی متجلی شده است که از دست اندرکاران و کارکنان صنایع دفاع قدردانی می کنیم.

امیری افزود: این اقدامات و تلاش‌ها حاصل پیوند صنعت دفاعی و دانشگاهی کشور و تکیه نظام به نیروهای متخصص و فنی وجدان و اقتصاد دانش بنیان به عنوان عامل پیش برنده در تحقق اهداف دفاعی و نظامی، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در امور مجالس ادامه داد: به لطف پروردگار مهربان، استقامت و اعتماد مردم عزیز و تلاش مسئولان دولت و نظام هرچند در شرایط تحریم قرار گرفته ایم اما هر روز و هر هفته و هر ماه شاهد افتتاح پروژه ها و واحدهای توسعه ای کشور هستیم و استقامت مردم و انسجام میان مسئولان و دولتمردان عاملی مهم در کاهش اثرات تحریم و بسترسازی در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

امیری در ادامه به اهمیت شکل گیری وزارتخانه بازرگانی در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی به ویژه بسترسازی برای رفاه مردم عزیز اشاره کرد و همراهی تمامی وزارتخانه ها به ویژه معاونان پارلمانی دستگاهها و وزارتخانه ها را در ارائه نظرات کارشناسی برای همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شد.  

در ادامه جلسه رضا طلایی نیک، معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن تبریک ایام هفته دولت تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد نیاز تجهیزاتی و تسلیحاتی در حوزه دفاعی و امنیتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از خارج از کشور وارد می شد و ۱۰ درصد بر اساس توان داخل کشور تامین می گردید.

وی افزود : در حال حاضر از منظر قدرت نظامی ، رتبه سیزدهم را در جهان داریم. در تسلیحات صنعت دفاعی جزو ۱۰ کشور اول دنیا و در صنعت پهباد جزو ۵ کشور برتر دنیا هستیم.  

طلایی نیک افزود: امروز با همکاری ۱۰۰ دانشگاه، پیوند موثری میان دانشگاه و صنعت دفاعی کشور ایجاد شده است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تاکنون ۵ هزار شرکت دانش بنیان، تایید فنی، صنعتی و امنیتی شدند و در حال انعقاد قرارداد با ۶۰۰ شرکت دانش بنیان هستیم.  

وی ادامه داد: امروز در صنعت موشکی اسرائیل به توانمندی فنی و هوشمندانه دانشمندان صنعت علمی و دفاعی کشور اقرار می کند و این رشد، اعتلاء، عزت و اقتدار کشور امروز در سایه انسجام، تلاش و استقامت مردم عزیز و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امیری و معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی پیش از این جلسه، از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی شامل سیستم های رادار مراقبت هوایی شکاری برد بلند معراج، سیستم های پدافندی تلاش، موشک های پیشرفته صیاد، سامانه پدافند هوایز برد بلند باور ۳۷۳ و پیشرفته ترین سیستم های رادار ردگیر برای اهداف بالستیک، اهداف کروز، اهداف رادار گریز و اهداف پرواز با ارتفاع بالا بازدید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.