برای نخستین بار پس از ۶۵ سال پایان جنگ در شبه جزیره کره، یک رهبر کره شمالی به خاک کره جنوبی قدم گذاشت و برای نخستین بار از مرز گذشت. ملاقات سران دو کره یک رویداد تاریخی مهم است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیاده از مرز دو کره در پان مونجوم عبور کرد و با مون جه ‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقات کرد.  مون روی خط مرزی از کیم استقبال کرد. سپس رهبران دو کشور دست در دست هم چند قدم وارد خاک کره شمالی شدند و سپس به سمت خاک کره جنوبی حرکت کردند.

کیم جونگ اون نخستین رهبر کره شمالی است که از زمان توقف خصومت ها در جنگ کره در سال ۱۹۵۳، به کره جنوبی سفر می کند. کیم جونگ اون در ابتدای دیدارش با مون جائه-‌این، عبور از خط مرزی را با عبور از خط آغاز مسابقه مقایسه کرد. مون هم این اقدام را کاری شجاعانه و تاریخی دانست.

«عکس های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی به صورت زبان‌گردانی، روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.