سیدعباس صالحی که در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره موسیقی جوان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: این جشنواره در شرایطی برگزار می‌شود که گروه‌های سنی مختلف در آن حضور پیدا کرده و جریان میان‌نسلی میان گروه‌های سنی خردسالان، نوجوانان و جوانان با استادان موسیقی به وجود آورده که منجر به تربیت نسلی موسیقی در کشور شده است بنابراین تصمیم ما این است کا قطعاً  این زمینه‌ها گفتگوهایی را با دبیر حشنواره انجام خواهیم داد تا موضوعات و مباحث مربوطه را به شکل جزئی‌تری مورد بررسی قرار دهیم.

او خاطرنشان کرد: اتفاقی که حتما باید دنبال شود این است که اساتید جشنواره ارتباطشان را با گروه‌های سنی مختلف در طول سال و در قالی کارگاه‌ها یا ارتباطات حضوری و غیرحضوری ادامه دهند. معرفی این استعدادهای جوان نه در بازاری که گاهی می‌تواند مضر باشد، بلکه در فضای فرهنگ و هنر کشور باید انجام شود تا جوششی که در این جوانان پدید آمده است ادامه پیدا کند. از این طریق است که این استعدادها  دیده می‌شوند و می‌توانند آینده‌ای را برای خودشان ترسیم کنند. این‌ها سرمایه‌های ملی ما هستند که باید به شکل ویژه‌تری از آنها حمایت کرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ  به پرسشی مبنی بر طولانی بودن جشنواره  و بودجه کمی که به آن اختصاص دارد، بیان کرد: اگر بخواهیم به موسیقی فردای ایران فکر کنیم باید روی این جشنواره بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم. جشنواره‌های متعددی را در کشور داریم که به دیروز ما وصل است، اما این جشنواره به فردای ما متصل است بنابراین طبیعی است سرمایه‌گذاری روی این جشنواره با پاره‌ای از صرفه‌جویی‌ها در سایر قسمت‌ها و کمک گرفتن‌ها از سایر مجموعه‌ها امکان‌پذیر است که به ‌زودی جلساتی را در همین زمینه برگزار خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.