اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (۵ شهریور ۱۳۹۸) در همایش سازمان اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات ، سربازان گمنام امام زمان (عج ) را مردان بی ادعا و خادم ملت دانست و از خداوند توفیقات روزافزون آنان را مسئلت کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت : باید تلاش کنیم ارزش هایی که امام بزرگوار و شهدا ترسیم کرده‌اند را حفظ کنیم و استمرار ببخشیم.

وی هیچ مسئله ای را مهم تر از امنیت کشور ندانست و افزود : با توجه به شرایط غرب آسیا درک فرمایش پیامبر اکرم (ص ) در اهمیت سلامت و امنیت اکنون در اوج بحران ، ایران اسلامی کانون ثبات و امنیت است.

جهانگیری با بیان این که پیش نیاز همه فعالیت ها وجود امنیت است،گفت: باید برای رسیدن امنیت از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم و تأمین آن را هدف اصلی خود برای ارتقاء همه بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدانیم تا در سایه آن به آزادی و مشارکت خوب آحاد جامعه دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز تعریف امنیت با دهه‌های گذشته تفاوت و تغییرات جدی پیدا کرده است و اکنون احساس امنیت جامعه، از امنیت مهم تر است و زیربنای ایجاد این احساس دستیابی به اطلاعات است و به طور قانونی و عقلانی وزارت اطلاعات مسئول جمع آوری و تولید اطلاعات برای ایجاد امنیت هوشمند است و نقش کلیدی و تعیین کننده دارد.

وی گفت: اکنون گزارشات وزارت اطلاعات از پیش بینی‌ها، تحلیل‌ها و شناخت راهبردهای فرصتی و تهدیدی از پشتوانه تحقیقی و متکی بر یافته‌های علمی برخوردار است و به اقدامات تخصصی و حرفه ای مشهورند.

جهانگیری با اشاره به اقدامات مناسب وزارت اطلاعات در یاری‌رسانی دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف از مسئولان وزارت به خصوص وزیر اطلاعات قدردانی کرد و افزود: دولت برای اداره کشور به فرآورده‌های اطلاعات و تحلیل های راهبردی وزارت اطلاعات نیازمند است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) و تلاش‌های دولت در زمینه مسائل اقتصادی گفت : اقتصاد مقاومتی باید به حدی برسد که کشور در برابر تکانه‌های خارجی مستحکم بماند و خودکفایی در تولید بنزین داخلی و تکمیل طرح‌های بنیانی نمونه‌ای از اقدامات هوشمندانه در برابر توطئه‌های دشمنان است.

جهانگیری در پایان ستاد مقابله با تحریم را اتاق جنگ اقتصادی علیه اقدامات دشمنان دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.