نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم درباره حمله پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت عنوان کرد: ما در مقابل یک تجاوز اسرائیلی تمام عیار قرار داریم و نمی‌توان با این تجاوز به عنوان یک مسأله گذرا برخورد کرد و از کنار آن گذشت.

 

وی افزود: پاسخ ما طبق جزئیاتی خواهد بود که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در اظهاراتشان به آن پرداخت و ما طبق معمول درباره جزئیات صحبت نمی‌کنیم و در موقعیتی نیستیم تا جزئیاتی را ارائه دهیم که به سود اسرائیل باشد و آن را در حالت هوشیاری قرار دهد، اما می‌خواهیم که این پاسخ غافلگیرکننده باشد.

 

نعیم قاسم ادامه داد: اکنون فضای جنگ نیست، بلکه فضای پاسخ به تجاوز است. درباره هر چیزی در زمان خودش تصمیم گرفته می‌شود. ما ترس و وحشتی را از این موضوع برای خود ایجاد نمی‌کنیم تا به آن پاسخ ندهیم، پیشتر هم گفته‌ایم که به هرگونه تجاوز پاسخ خواهیم داد و این اتفاق خواهد افتاد.

این مقام لبنانی گفت: میشل عون، رئیس جمهوری لبنان این رخداد را به دقت توصیف کرد و لبنان نمی‌تواند در مقابل تجاوز اسرائیل سکوت کند و این طبیعی است که لبنان به شورای امنیت شکایت کند.

وی تصریح کرد: لبنان با میانجیگری آمریکا برای ترسیم مرزها با طرف اسرائیلی موافقت کرد و حزب‌الله نیز در کنار آن خواهد ایستاد.

نعیم قاسم درباره بحران سوریه نیز اظهار کرد: بحران سوریه هنوز در مسیر راه حل نهایی قرار نگرفته و آنچه تاکنون انجام شده تلاشی برای بهبود اوضاع میدانی و همچنین شرایط نیروهای تأثیرگذار در این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.