محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و دبیر هیئت دولت امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان، گفت: براساس تمهیدات دولت و هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، ان شاالله از ابتدای مهرماه طرح رتبه بندی در سطح فرهنگیان اجرا خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در شروع سال جدید شاهد افزایش حقوق فرهنگیان عزیز باشیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در معرفی سوابق و برنامه‌های خود نیز، اظهار داشت: دوستانی که با من آشنا هستند می‌دانند که سبقه اصلی من آموزشی و فرهنگی است. بنده بیش از ۲۰ سال است که سابقه فعالیت‌های من به کارهای آموزشی اختصاص داشته است.  

حاجی‌میرزایی گفت: سوادآموزی در دوره‌ای که با مسئولیت من در بخش‌های مختلف جریان داشت با کمک همه مدیران و مسئولان و آموزشیاران دوران درخشانی داشته است که نتایج آن از طریق آمارهای بین‌المللی و هم آمارهای داخلی مشخص است. جهشی که در آن دوره در سوادآموزی کشور ایجاد شده کاملا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: سوادآموزی به عنوان یک مسیری که کاستی‌های نظام در تعلیم و تربیت را در بخشی که افراد از تعلیم دور مانده بودند، تلاش داشت با خلاقیت و نوآوری تلفیقی بین آموزش و مهارت‌های واقعی زندگی ایجاد کند.

دبیر هیئت دولت افزود: گزارش‌هایی که در آن دوره هست حاکی از آن است که معنای زندگی و تلفیق عمیق آموزش با زندگی و آماده کردن افراد برای ایفای مسئولیت‌های مدنی و حفظ ارزش‌های خودشان بیشتر شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: این موارد از طریق مراجعه به گزارشات رسمی داخلی و بین‌المللی در این دوره خدمت قابل مشاهده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با موافقت رئیس‌جمهور ارز مربوط به تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی که یکی از دغدغه‌های اصلی فرهنگیان و سازمان پژوهش کتب درسی بود و نگرانی‌هایی داشتند که به موقع نتوانند نیازهایش را برای سال آینده تامین کنند، با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تامین و برطرف شد؛ خوشبختانه مشکل کاغذ کتب درسی هم برطرف شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.