برخی منابع آگاه اعلام کردند که دولت بوریس جانسون به دنبال ادامه تعطیلی پارلمان تا ۱۴ اکتبر است تا مانع از تلاش های نمایندگان برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شود.

بریتانیا قصد دارد رسما ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود. تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس قرار است ۲ اکتبر به پایان برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تاخیر بیندازند.

شبکه های بی بی سی و اسکای نیوز گزارش دادند که دولت لندن از ملکه انگلیس خواسته است تا جلسات پارلمان را تا ۱۴ اکتبر تعطیل کند. این اقدام مسیر لازم برای برگزیت بدون توافق را هموار خواهد کرد چرا که نمایندگان پارلمان دیگر فرصت کافی برای تصویب هر قانونی که مانع از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق شود، نخواهند داشت.

آبزرور نیز گزارش داده است که جانسون از وزیر دادگستری انگلیس سئوال کرده است که آیا می تواند پارلمان را از ۹ سپتامبر یعنی ۱۸ شهریورماه به مدت ۵ هفته تعطیل کند تا مانع از مخالفت نمایندگان با برگزیت بدون توافق شود؟

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز ۳۱ اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که برخی از نمایندگان محافظه کار تهدید کرده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رای خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید کرده است که حتی حاضر است پارلمان انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برگزیت بدون توافق شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.