سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره مذاکره و با این مضمون که به خاطر مردم حاضر است با هر شخصی دیدار کند درست یک روز بعد از سفر چند ساعته ظریف به بیارتز فرانسه، دستاویز حملات دلواپسان به دولت شد، حملاتی که از اظهارنظر شخصی برخی تندروها در صفحات شخصی شان در فضای مجازی آغاز و تا رسانه های نزدیک به دلواپسان کشیده شد.

ماجرا اما به همین جا ختم نشد به طوریکه ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس هم با امضای نامه ای به رئیس جمهور درباره احتمال دیدار با ترامپ تذکر کتبی دادند.

مخالفان در حالی اظهارات رئیس جمهور را نوعی پالس مذاکره به آمریکا قلمداد کرده و آن را برای ایران هزینه‌ساز می دانند که حسن روحانی روز گذشته صریحا اعلام کرد تصمیمات دیپلماتیک دولت در راستای منافع ملی است و قرار نیست عکس یادگاری با کسی گرفته شود.

امکان مذاکره بین ایران و آمریکا وجود ندارد مگر اینکه...

به عقیده معصومه ابتکار نیز اظهارات رئیس جمهور مشروط به شروطی بوده که بدون تامین آن شروط امکان مذاکره وجود نخواهد داشت.

معاون رئیس جمهور، درباره پشت پرده هجمه‌های اخیر دلواپسان به دولت به بهانه سفر ظریف و اظهارات اخیر رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: پشت پرده چنین اظهاراتی را نمی دانم اما اظهارات آقای رئیس جمهور همراه با شروطی بود.

در برجام منافع ملی تامین شد

وی با بیان اینکه در ماجرای برجام این توافقنامه با مجوز مقام معظم رهبری و هماهنگی‌های صورت گرفته امضا شد، ادامه داد: در پی هماهنگی‌های صورت گرفته، ایران با همه اعضای ۱+۵ به صورت جمعی گفت و گو داشت و مشکل خاصی هم نبود و منافع ملی هم تامین شد.

شرط رئیس جمهور برای هر مذاکره ای تامین منافع ملی است

وی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور را در مسیر تامین منافع ملی خواند و گفت: امروز هم شرط رئیس جمهور در هر گفت و گویی تاکید بر تامین منافع ملی بوده که بسیار روشن است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: امروز در موقعیتی قرار داریم که با حجم زیادی از تحریم ها که کاملا با منافع ملی ایران در تضاد است روبرو هستیم، این ضدیت ها و رویکردهای متناقض باید تغییر پیدا کند تا زمینه ای برای حل و فصل مسائل ایجاد شود.

سفر ظریف به فرانسه تصمیم فردی نبوده است

وی با یادآوری سفر ظریف، گفت: سفر آقای ظریف به فرانسه تصمیم فردی نبوده بلکه با هماهنگی لازم انجام شد، به طور قطع ایشان همواره در جهت تحقق منافع ملی جایی که لازم بوده مواضع قاطع و محکمی اتخاذ کرده و در مواردی هم که نیاز بوده گفت و گو و صحبت کردند و تا امروز هم اعتماد کامل و صد درصد نظام را داشتند و انشالله همین طور هم خواهد بود.   

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.