به گزارش پایگاه خبری پلیس،  سردار کمال هادیانفر روز چهارشنبه در نشست با مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی  اظهار داشت: با نگاه اجمالی به سیر تحول تصادفات و انضباط ترافیکی از سال ۱۳۸۴ تاکنون، شاهد رشد مثبت مولفه‌های انضباط و کاهش جان باختگان سوانح رانندگی هستیم، به نحوی که اگر تلاش دولت، سازمان ها و همکاران پلیس نبود، امروز شاهد کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای بودیم و هیچ یک از تغییر رفتارهای ترافیکی مانند بستن کمربند ایمنی نیز رخ نمی داد.

وی افزود: پس از سالها مداومت در کاهش جان باختگان تصادفات، با هسته سخت‌تری برای تداوم این مسیر مواجه هستیم. امروز نگرانی ما توقف این کاهش و پس رفت در این زمینه است که باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه، نگران هستیم تصادفات و انضباط ترافیکی از اولویت سازمان ها و مردم خارج شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اگر انضباط ترافیکی در معابر نهادینه شود، زندگی و کار شهروندان با نظم بیشتری همراه خواهد بود، گفت: البته این نگرانی را به مسئولان ذی‌ربط نیز تسری دادیم که اگر روند به همین منوال ادامه یابد و تغییری در مولفه‌های موثر بر تصادفات نداشته باشیم، معلوم نیست در سال ۹۸ چه دست آوردی در حوزه کاهش کشته‌ها خواهیم داشت.

سردار هادیانفر با گلایه از عدم وصول اعتبارات و اشاره به تاثیر منابع پایدار در تحقق اهداف ماموریتی، گفت: در راستای توسعه ناوگان، سازمان‌هایی مانند پلیس، اورژانس، هلال احمر و ... منابع پایدار و متمرکزی در دسترس نیست به عنوان نمونه اگر با اختصاص منابع به پلیس در توسعه ناوگان و وزارت راه، سه هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای اصلاح شود، بخش قابل توجهی از تصادفات فوتی کاهش می یابد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبار مناسبی واگذار شود با توسعه سیستم‌های هوشمند مبتنی بر IT و ITS شاهد توسعه انضباط ترافیکی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر نقش ۳۳ سازمان مرتبط با ترافیک ابراز امیدواری کرد پلیس بتواند با همراه و همگام کردن این سازمان ها نسبت به هم افزایی و هم پوشانی اقدامات در راستای تحقق کاهش جان باختگان و افزایش انضباط ترافیکی گام های موثری بردارد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.