در بیانیه‌ کاخ سفید درباره تماس تلفنی معاون «دونالد ترامپ» با رئیس منطقه کردستان عراق از رایزنی این مقام ارشد آمریکایی درباره مناطق مورد مناقشه اربیل و بغداد خبر داده است.

در این بیانیه آمده است که مایک پنس با نیچروانی بارزانی درباره «اهمیت تقویت تلاش‌ها به منظور ایجاد ثبات در مناطق مورد مناقشه و دادن اجازه بازگشت به آواره‌های عراقی شامل اقلیت‌های مذهبی و قومی به منازلشان» صحبت کرده است.

نفر دوم دولت آمریکا میزبانی منطقه کردستان عراق از آواره‌ها طی سال‌های اخیر را تحسین کرد و خواستار تقویت همکاری‌ در عراق به منظور مقابله با هرگونه بازگشت داعش شده است.

طبق اعلام کاخ سفید، پنس در این تماس تلفنی ادعاهای مقام‌های آمریکایی علیه نیروهای مقاومت عراق و ایران را دوباره مطرح کرده است.بنا بر این بیانیه، پنس بر «نگرانی‌های آمریکا درباره تداوم اقدامات شبه نظامیان مورد حمایت ایران در تضعیف امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد» و خبر داد که واشنگتن به اتخاذ تدابیر تازه و بیشتر به منظور «کاستن از نفوذ این گروه‌ها» دست خواهد زد.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی مطرح شده که به دنبال انفجارها در برخی انبارها و زاغه مهمات «الحشد الشعبی»، گروه‌های مقاومت عراق آمریکا را مسئول این انفجارها خوانده‌اند و برخی چهره‌های عراقی به واشنگتن درباره حملات به الحشد الشعبی هشدار داده‌اند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.