رسانه های افغانستان امروز ( چهارشنبه ) به نقل از این مقامات نوشتند، طرفین مذاکره با هدف اطمینان از نبود هیچ گونه اختلافی در متن توافقنامه، در حال تطبیق دادن نسخ انگلیسی، فارسی و پشتو با یکدیگر هستند.

قرار است "زلمی‌ خلیل‌ زاد"، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان، به منظور هماهنگی و در اختیار گذاشتن نسخه نهایی به دولت  افغانستان، امروز به کابل سفر کند.

این توافقنامه حاوی مواردی مانند چون جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، عدم استفاده از خاک این کشور علیه امریکا و متحدانش و نفی ارتباط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی است.

در حالی که پیشتر گفته شده بود، مساله آتش بس نیز در این توافقنامه لحاظ می شود، خبرها حاکیست، قرار است موضوع آتش‌ بس در نشست صلح بین‌ افغانستانی ها مطرح شود.

نمایندگان آمریکا و طالبان از یک سال پیش در چارچوب مذاکرات ۹ گانه در دوحه سرگرم مذاکره درباره برقراری صلح در افغانستان و خاتمه دادن به جنگ در این کشور هستند. دور نهم که جدیدترین دور این مذاکرات است، از پنجشنبه گذشته آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

قرار است پس از امضای توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان، مذاکرات بین افغانستانی ها شروع شود.

دولت افغانستان چندی پیش از آماده شدن برای مذاکرات و اعلام فهرست نمایندگان جناح های مختلف برای گفت وگو با طالبان خبر داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.