حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان امشب در مراسم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در صحن حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) با بیان اینکه شهدا با فداکاری خود باعث تعجب جهانیان شدند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول این چهل سال شهدای زیادی را تقدیم نظام کردند که با فداکاری و جان‌فشانی خود باعث اقتدار انقلاب شدند.

وی با اشاره به توجه مردم به فرهنگ شهادت در طول تاریخ اسلام گفت: امامان و ائمه معصوم در طول تاریخ برای تبلیغ و دفاع از اسلام با ظالمان و حکام آن زمان به شهادت رسیدند و امام رضا نمونه بارز آن امام معصوم است که برای تبلیغ اسلام به ایران آمده و توسط مأمون به شهادت رسید.

مسؤول واحد جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با اذعان به اینکه آغاز انقلاب در ایران از دوران امام رضا (ع) شروع‌شده است، تصریح کرد: امام رضا با ورود به طبس با مأمون ملعون به مقابله بر خواسته و به دفاع از دین بر خواست زیرا دین اسلام را دین کامل می‌دانست و امام راحل با تبعیت از امام رضا (ع) انقلاب را در ایران شروع کردند.

پناهیان یکی از دلایل ماندگاری انقلاب را تمدن سازی آن دانست و افزود: مقام معظم رهبری با درایت خود علاوه بر تبلیغ اسلام و انقلاب، این حکومت فاطمی را به دیگران کشورهای دنیا از طریق تمدن سازی انتقال داد که در بیانیه گام دوم به آن توجه جدی شد.

وی با درخواست از مسؤولین برای حل مشکلات مردم گفت: مسؤولین سران سه قوه باید برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند زیرا مردم همیشه در همه صحنه‌ها حضور و از امام خود اطاعت کامل کرده و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

مسؤول واحد جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با اشاره نقش مبارزه با فساد برای ایجاد آرامش در جامعه بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات از خود از مسؤولین خواستند تا با فساد مبارزه کنند که خوشبختانه با آمدن رئیس جدید قوه قضائیه این امر در حال انجام شدن است. 

پناهیان با بیان اینکه هدف امام رضا از سفر به ایران گفت: امام رضا به ایران سفرکرده تا دین اسلام را به مردم معرفی کنند زیرا معتقد بودند مردم ایران مردمی دین‌دار بوده و اسلام را قبول می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن برنامه گام دوم در کشور افزود: هدف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جهاد و‌ ایجاد امید در جامعه به‌ویژه جوانان است و برای انجام این کار باید ویژگی‌های امام جواد و امام رضا (ع) را برای مردم بازگو کرد.

مسؤول واحد جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با اذعان به اینکه حزب‌الله با تبعیت از مقام معظم رهبری به پیروزی‌های مهم رسیده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به دبیر کل حزب‌الله فرمودند بروید با تکیه‌بر نیروی ایمان فتح کنید و هر جا از رژیم صهیونیستی را فتح کردید یک نماینده را در آنجا معرفی کنید تا به تبلیغ اسلام بپردازد.

پناهیان به اهداف مهم منافقین و استکبار در کشور اشاره کرد و گفت: جریان منافق برای سست کردن ایمان مردم و جوانان در جامعه برنامه بسیار دقیقی داشته و از همه امکانات روانی و رسانه‌ای در این خصوص استفاده می‌کند.

وی جهاد درراه خدا را مهم‌ترین عامل شکست استکبار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: جوانان انقلاب با پیروی از مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه بار دیگر نشان داده و اجازه اجرایی شدن برنامه استکبار در کشور را نمی‌دهند‌.

مسؤول واحد جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با تأکید بر اقتدار انقلاب اسلامی در منطقه بیان کرد: سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در لبنان و آمریکا در خلیج‌فارس نشان‌دهنده اوج اقتدار انقلاب است زیرا بعدازاین اتفاق ترامپ جرات تهدید کردن نداشت و از ایران بابت سرنگون نکردن پهپاد باسرنشین از ایران تشکر کرد.

پناهیان با اذعان به اینکه مسؤولین در صورت خیانت به مردم و انقلاب باید در قیامت به پروردگار پاسخ دهند، گفت: مسؤولین نباید مردم را از جنگ ترسانده و بگویند اگر این اتفاق نیفتد جنگ می‌شود، مردم و جوانان از جنگ نمی‌ترسند لذا برخی مسؤولین باید اقتدار نظام را حفظ کرده و در صورت خیانت باید به مردم و مسؤولین پاسخ دهند.

وی با اشاره به اهدافِ سند ۲۰۳۰ در کشور افزود: سند بیست سی از داخل پنتاگون بیرون آمده و تشکیل‌شده و هدفش انحراف اخلاقی کودکان در جامعه است تا از این طریق انقلاب را رو به نابودی بکشاند.

مسؤول واحد جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با اذعان به اینکه در استان تهران برای اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ و کنوانسیون کودک برنامه‌های تخصصی تشکیل می‌شود، بیان کرد: در تهران مراسمی برگزار کرده و در آن متخصصینی می‌آورند تا برای مربیان کلاس‌های آموزشی برگزار کرده و چگونگی اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را آموزش دهند.

پناهیان با درخواست از مسؤولین برای عدم اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در کشور گفت: سند ۲۰۳۰، قلب نظام یعنی کودکان و نوجوانان را هدف گرفته و برای جلوگیری از اجرایی شدن آن مسؤولین و خانواده‌ها باید تلاشی بیشتر از خود نشان دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.