محمدباقر نوبخت در مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان که امروز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از زلزله مسجدسلیمان بلافاصله ارزیابی میزان خسارات و تامین منابعی که باید جبران خسارات را می‌کرد، انجام شد. در این راستا مصوبه‌ای بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در هیات وزیران به تصویب رسید که ۱۰۰ درصد آن طی روزهای گذشته تخصیص داده شد.

 

وی ادامه داد: مجموع خسارت‌هایی که بعد از دسته‌بندی گزارش شد، مبنی بر این بود که ۱۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی و ۸۰۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر هستند که تمامی منابع اعم از تسهیلات و اعتبارات، تامین و ابلاغ شد. امروز از خجستگی هفته دولت که مقارن با سالروز شهدای گرانقدر دولت؛ شهید رجایی و شهید باهنر است، برخوردار شدیم و به مسجدسلیمان آمدیم و برای آن قسمت از خانه‌هایی که بازسازی و نوسازی آن‌ها در محل امکان‌پذیر نبود، زمینی در نظر گرفته شد که امروز کلنگ آن نیز به زمین زده شد.

 

معاون رییس جمهور گفت: نکته دیگر تعهدی بود که شرکت نفت در ارتباط با شهر مسجدسلیمان داشت و احداث حدود ۱۳۰۰ واحد است. همچنین غیر از آن با عنایت به وضعیت خاصی که مسجدسلیمان دارد، ما باید برای برخی از واحدهای این شهر از جهت فرسودگی، کار نوسازی و احیا انجام دهیم. به همین دلیل در سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت و با همکاری بنیاد مسکن، بررسی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کنیم که قطعا بخشی از آن در محل انجام نخواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای آن ۱۰ هزار واحد را انجام دادیم؛ بنابراین عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود. ۱۰ هزار واحد آن مستقیما با زلزله نیست اما وضعیت شهر به گونه‌ای است که برای پیشگیری از حوادث دیگر و احیای  شهر، این کار را انجام می‌دهیم و سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت و بنیاد مسکن نیز اجرای کار را بر عهده داشته است. امیدوارم در آینده نزدیک، بخش به بخش واحدهایی را که در حال احداث هستند به پایان برسانیم و یک روز عزیزان را برای افتتاح به اینجا دعوت کنیم.

 

وی ابراز کرد: برای هر یک از این واحدها از نظر اعتباری حداقل ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است که دولت باید به صورت بلاعوض پرداخت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.