آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، دولت به‌طور خاص در دستگاه اجرایی کشور منحصر می‌شود. در این معنا، دولت مجموعه‌ای از کارگزاران کشور است.

وی ضمن تأکید بر عدم انحصار دولت در کابینه رئیس‌جمهور، افزود: در کارگزاری اجرایی نظام، هرکدام از مدیران، نقش و مسئولیت خود را دارد و سهم خود را در تصمیم‌گیری در عرصه‌های اجرایی دارا است؛ بنابراین، دولت در اعضای کابینه و آقای رئیس‌جمهور منحصر نشده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شهید رجایی و شهید باهنر، دو تابلو شفاف هستند که کارگزاران اجرایی کشور باید نسبت به آن‌ها بینش داشته باشند و سیمای کاری و فعالیتی خود را در آیینه تمام‌نمای این دو شهید مشاهده کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه خون انسان‌ها صورت گرفته است و هنوز هم بر همین مبنا تداوم دارد؛ مسئولیت‌هایی که قبل از انقلاب با خودکار ۵ هزاری به امضا می‌رسید، اکنون با قطرات خون شهدا امضا شده است. اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، رئیس‌جمهور، وزرا و همه کارگزاران اجرایی نظام، چنین موقعیتی نداشتند.

وی ادامه داد: باوجود چنین سرمایه‌هایی، موقعیت امروز ما، موقعیتی اجرایی و هدایتی است و همه ما چه مدیران اجرایی و چه خود بنده، روز قیامت بازخواست می‌شویم که در انجام مسئولیت خود کوتاهی انجام داده‌ایم یا نه.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن اشاره به طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: این طرح، اقدامی ارزشمند است و بابت آن از تلاش‌های مدیران و استاندار تشکر می‌کنم؛ چراکه این طرح، استان را از محرومیت نجات می‌دهد.

آیت الله علم الهدی همچنین ابراز کرد: حاشیه شهر مشهد بیشتر متشکل از عشایر بلوچ سرخس و عشایر کرمانج کلات و شمال مشهد است. این عشایر تأمین‌کننده عمده گوشت مورد نیاز کشور بودند و حتی بخش عمده‌ای از هزینه‌های حوزه علمیه را با وجوهات شرعیه خود پرداخت می‌کردند؛ اما اکنون به دلیل تشخیص نادرست جریان آبخیزداری، دچار چنین وضعیتی شده‌اند.

وی تأکید کرد: امیدواریم با حسن تدبیر آقای استاندار و همت همه مدیران، دغدغه فقر و همه آثار فقر و محرومیت در خراسان رضوی از بین برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.