سرهنگ محمدرضا آمویی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: در این ماه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و در عین حال افزایش رفت و گذشت در جامعه بوده ایم و این نشان می‌دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

او همچنین با قدردانی از هیئت‌های مذهبی در که در سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شان و شخصیت آن امام معصوم (ع) است که راه آزادی و آزادگی را به همه انسان‌ها آموخت.

گل مالی کردن خودروها در ماه محرم ممنوع است

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: به همین منظور و برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب‌های عزاداری رعایت شود.

این مسئول یادآور شد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت‌ها توسط پلیس اعمال می‌شود که یکی از آن‌ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات‌های مذهبی است، از این رو از خواهران محترم تقاضا می‌شود از این کار خودداری کنند.

او همچنین با ممنوع اعلام کردن نصب داربست در معابر عمومی که باعث اخلال در تردد و رفت و امد شهروندان شود، افزود: این کار تعرض به حقوق دیگران است و موضوع عدم نصب به اطلاع مسئولان هیات‌ها رسیده است.

سرهنگ آمویی همچنین با ممنوع دانستن گل مالی کردن خودروها به بهانه عزادار بودن، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده چنین خودروهایی، آن‌ها را توقیف می‌کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار (ع) بر درب هیات و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت‌های اعمال شده عنوان کرد.

این مسئول در عین حال به از هیئت‌های عزادار خواست تا رعایت حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموما ساعت ۲۳ به بعد) خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.