آرون اتزلر، دبیرکل حزب چپ سوئد در نشست خبری درباره اخراج کاکاباوه گفت: به دلیل اینکه اظهارات اسلام‌ستیزانه کاکاباوه آسیب زیادی به سیاست های حزب وارد کرده، تصمیم به اخراج وی گرفتیم.

اتزلر با بیان اینکه این نماینده زن ایرانی‌تبار پارلمان اظهارات نادرست زیادی درباره اسلام داشته است، اضافه کرد: او ادعا کرده که در محلات حاشیه ای شهرهای سوئد خلافت اسلامی تاسیس شده است. همچنین خبر دروغین گروه های نژادپرست درباره اسلام را از شبکه های اجتماعی بازنشر کرده است. از سوی دیگر خواهان ممنوعیت نمادهای مذهبی در مدارس است و این در تناقض با سیاست حزب ما است.

کاکاباوه پیش از این نیز در سال 2016 یک ویدئوی جعلی و نژادپرستانه درباره اسلام و سومالیایی تبارها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود. بعدها مشخص شد که این ویدئو برای نخستین بار در سال 2014 توسط یک گروه نژادپرست نروژی مونتاژ و منتشر شده است. در این ویدئو با جعل آرم تلویزیون دولتی سوئد و اضافه کردن زیرنویس به تصاویر، مسلمانان سومالیایی به عنوان افرادی "متجاوز و دزد" معرفی شده بودند.

وی چندین بار نیز با ارائه لایحه به پارلمان سوئد، خواستار خروج نام گروه تروریستی پ.ک.ک و چندین گروه مسلح فعال در مناطق غربی ایران از فهرست گروه های تروریستی سوئد شده است.

آمنه کاکاباوه پیش از این نیز به دلیل اظهارات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه برای مدت یک ماه از حزب چپ و پارلمان سوئد اخراج شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.