وزیر اطلاع‌رسانی دولت «عبدربه منصور هادی» گفت که در جریان حمله هوایی پنجشنبه (هفتم شهریور) به نیروهای دولت هادی در «عدن» و «أبین»، ۴۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش شبکه الجزیره، این مقام دولت منصور هادی گفت که این حملات هوایی امارات «خیانتکارانه» بوده و نشان می‌دهد که ابوظبی نمی‌خواهد دولت مذکور دوباره مؤسسات و نهادهای متعلق به خود در مناطق یاد شده را به دست بگیرد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت هادی گفت که حملات هوایی امارات تجاوز به «دولت مستقل» بوده و با اهداف ائتلاف عربستان سعودی که امارات نیز عضو آن است، در تناقض می‌باشد.

جنگنده‌های امارات عربی متحده امروز برای اینکه مانع از پیشروی نیروهای دولت هادی در زنجبار و عدن را بگیرند، مواضع آن‌ها را به شدت بمباران کردند.

وزارت خارجه و وزارت دفاع این دولت، طی بیانیه‌های جداگانه شدیدا این حمله را محکوم کرده و آن را تلاش برای پیشبرد طرح‌های خود در جنوب یمن دانستند.

شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، طی دو هفته گذشته توانسته است نیروهای دولت هادی را از شهر عدن (پایتخت موقت این دولت)، زنجبار (مرکز استان أبین) و برخی مناطق استان «شبوه» طرد کند. این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و دولت هادی در برخی مناطق موفق شده است نیروهای مورد حمایت امارات را عقب‌ براند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.