مایک پمپئو روز پنج شنبه با رادیو اینترنتی هیوج هویت گفت‌وگو کرد که مجری برنامه پرسید: سفیر پیشین اسرائیل در آمریکا گفته است اسرائیل در معرض جنگ با ایران است و اینکه سیاست سخت آمریکا و افزایش اقدامات بی پروایانه ایرانیان، آنها را آسیب پذیر می کند.

وی ادامه داد: او گفته است نیاز دوباره به مهمات مهم وضروری داریم و در صورت شروع جنگ، اسرائیل به گنبد آهنین دیپلماتیک و قانونی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه بین المللی کیفری احتیاج دارد، آیا اسرائیل این گنبد آهنین دیپلماتیک  قانونی را به دست خواهد آورد؟

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: ما درباره دو موضوع، خیلی روشن بوده ایم. نخست اینکه در توجه به جمهوری اسلامی ایران ما تلنگری به سیاست آمریکا زدیم. دولت قبلی آمریکا به ایران برای پیمودن در مسیر سیستم تسلیحات اتمی ضمانت داد، به آنها اجازه داد تا ترور را برانگیزانند و سیستم موشکی خود را به راه اندازند.

پمپئو اضافه کرد: رئیس جمهوری ترامپ دستور داده است که ما خلاف آن را عمل کنیم و جلوی منابع آنها را برای ایجاد خطر نه فقط برای ایالات متحده و شهروندانش بلکه همچنین برای اسرائیل بگیریم و ما در این زمینه موفق بوده ایم.  

وی مدعی شد: ما به شکل باورنکردنی حمایت شده ایم. هر زمان اسرائیل برای انجام اقداماتش برای دفاع از خود تحت فشار بوده است، آمریکا بسیار روشن ساخته است که این کشور نه تنها این حق را دارد بلکه موظف به حفاظت از شهروندان خود است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما همواره از تلاش های آنها برای این اقدام حمایت می کنیم؛ بنابر این با توجه به اطمینان از برخورد منصفانه با اسرائیل در سازمان ملل متحد، اسرائیل می تواند روی آمریکا حساب کند.

مجری برنامه پرسید: آیا فکر می کنید پنتاگون همچون جنگ روز کیپور که در زمان نیکسون روی داد، مهمات لازم را در صورت وقوع جنگ برای اسرائیل تامین خواهد کرد؟

پمپئو اظهار کرد: ما به طور مداوم در حال گفت وگو با آنها هستیم تا اطمینان دهیم که ما به صورت جمعی توانایی های سیستم های دفاعی را متناسب با نیازهای آنها در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیار اطمینان دارم که این رئیس جموری که سفارت ما را جابجا کرد و به صورت بسیار روشن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت، اقدامات لازم را برای اطمینان دادن به اینکه ما از بزرگترین شریک خود در اسرائیل محافظت خواهیم کرد، انجام می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.