ویرجیل فن دایک، مدافع هلندی لیورپول موفق شد جایزه برترین بازیکن سال فوتبال اروپا را در مراسم امشب به چنگ بیاورد تا برای اولین بار یک مدافع صاحب این عنوان شود.

در این مراسم که همزمان با قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود، الیسون بکر، فن دایک، دی یانگ و لیونل مسی به ترتیب برترین‌های سال فوتبال اروپا در پست گلر، مدافع، هافبک و مهاجم شدند و از میان این نفرات فن‌دایک جایزه برترین بازیکن را مال خودش کرد.

این نخستین بار است که یک مدافع جایزه مرد سال فوتبال اروپا را به خود اختصاص می‌دهد. این جایزه که از سال ۲۰۱۱ ایجاد شد و جانشین توپ طلای اروپا شد تا کنون ۳ بار به کریستیانو رونالدو، دو بار به لیونل مسی، یک بار به مودریچ، یک بار به اینیستا و یک بار به فرانک ریبری رسیده بود.

فن دایک در لباس لیورپول و تیم ملی هلند فصل درخشانی پشت سر گذاشت و هم از لحاظ عملکرد فردی و هم موفقیت تیمی سال خاصی برایش بود که با دریافت این جایزه تکمیل شد.

فن دایک در لباس لیورپول فصلی سخت را پشت سر گذاشت و در لیگ جزیره و در نبردی تن به تن با منچستر سیتی به رتبه دوم جدول بسنده کرد ولی در لیگ قهرمانان اروپا با تیمش جام قهرمانی را بالای سر برد.

فن دایک در لیگ ملت‌های اروپا هم عملکرد خوبی با هلند داشت و توانست به فینال رقابت‌ها راه یابد و در این مرحله و در یک قدمی رسیدن به جام مغلوب پرتغال و یاران رونالدو شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.