بعد از دست رفتن پیروزی در دقیقه ۹۵ و مقابل فولاد، استراماچونی در کنفرانس خبری حاضر نشد، تا مشخص شود شرایط در استقلال مناسب نیست.

نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای استقلال، بعد از عدم حضور استراماچونی در کنفرانس خبری از خبرنگاران عذرخواهی کرد، اما در اقدامی عجیب کل ماجرا را شرح داد و حتی از این کار سرمربی استقلال انتقاد کرد. این تمام موضوع نبود و نوری‌فر در قامت مدیر رسانه‌ای از داور بازی هم انتقاد کرد و حتی از احتمال شکایت از فغانی خبر داد. معلوم نیست با استناد به کدام قانون او درباره این موضوع صحبت کرده است و صحبت‌های نوری‌فر به‌خوبی نشان می‌دهد که این تیم دارای یک بزرگ‌تر مانند منصور پورحیدری نیست.

موضوع دیگری که استقلال را تحت‌الشعاع قرار داده است، نبود هماهنگی و همگن در میان بازیکنان است. اشتباهات بازیکنان استقلال در کنار هم به خوبی نشان می‌دهد که این بازیکنان در کنار هم جا نیفتادند و این اتفاقات ناشی از دو موضوع است؛ تغییر زیاد در این تیم و نداشتن کیفیت فنی برخی بازیکنان. 

استقلال مانند فصل گذشته، تغییرات زیادی را در میان بازیکنان خود داشته و علی خطیر و فتحی، مانند سال گذشته که افتخاری و شفر این اشتباه را انجام دادند، تن به انجام این کار دادند و بازهم تغییرات زیادی را در تیم ایجاد کردند. مورد بعدی هم برخی بازیکنان کیفیت فنی لازم را ندارد و مدیران استقلال نفهمیدند که این تیم نیاز به بازیکنان ستاره دارد و طول می‌کشد که بازیکنی که در تیم‌های معمولی عملکرد خوبی داشته، در ترکیب استقلال هم جا بیفتد و عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد. 

البته بازیکنان دیگر استقلال هم انگار هنوز به شناخت کافی از برخی از خریدها نرسیدند؛ برای مثال دیاباته با قد و قامتی که دارد می‌تواند به راحتی کلید استقلال برای باز کردن در پیروزی باشد، اما بازیکنان استقلال بدون توجه به قد بلند او به بازی خود می‌پردازند. اگر دیاباته در این بازی حاضر نبود، شاید استقلال به گل نمی‌رسید چراکه این بازیکن با استفاده از فیزیک خود توانست بازیکنان فولاد را از جریان بازی خارج کند تا فضا برای فرشید اسماعیلی باز شود.

باید منتظر نشست و دید که آیا استقلال می‌تواند خودش را از این شرایط نجات دهد یا نه؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.