روسیا الیوم گزارش داد، اعضای هیئت دولت مستعفی یمن یادداشتی را مبنی بر درخواست از ریاض به منظور اخراج امارات از ائتلاف متجاوز عربی و خروج سفیر این دولت از ابوظبی امضا کردند.

اعضای هیئت دولت مستعفی یمن تأکید کردند: پس از آنکه نیت امارات در یمن آشکار شد، برداشتن گام‌های قاطع برای تنظیم مجدد پرونده یمن ضروری شده است و همچنین باید به اقدامات ابوظبی پایان داده شود.

این وزرا همچنین از دولت مستعفی خواستند تا در یک پیام رسمی به مقامات عربستان خواستار پایان دادن به حضور امارات در ائتلاف عربی شود.

اعضای هیئت دولت مستعفی یمن همچنین خواستار تعلیق روابط این دولت و ابوظبی شدند.

از سوی دیگر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن با صدور بیانیه‌ای خواستار مداخله عربستان برای توقف حملات امارات به نیروهایش در عدن شد.

طبق این گزارش، منصور هادی همچنین امارات را به حمایت از "شبه نظامیان شورشی" برای حمله به تمامی نهادهای دولت مستعفی و اردوگاه‌های آن در عدن متهم کرد.

رئیس جمهوری مستعفی یمن در ادامه نسبت به بمباران هوایی نیروهایش در عدن توسط امارات ابراز غافلگیری کرد.

وی در ادامه گفت که به تمامی نهادهای دولت مستعفی دستور داده تا اقدامات لازم را برای مقابله به حملات امارات انجام دهند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت خارجه امارات در پی انتقاد وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از حملات هوایی ابوظبی به عدن در بیانیه‌ای تأکید کرد که این حملات به منظور دفاع از خود صورت گرفته است.

وزارت خارجه امارات در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی و تنش در جنوب یمن، از جامعه بین‌الملل خواست تا اقدامات لازم را برای تضمین عدم سوء استفاده گروه‌های تروریستی از این وضعیت انجام دهد.

در این بیانیه آمده است، گروه‌های تروریستی اخیرا حملات خود علیه نیروهای ائتلاف عربی و غیرنظامیان را افزایش داده‌اند و همین مسأله منجر به تهدید مستقیم نیروهای ائتلاف شده است و امارات نیز طبق قواعد درگیری ذکر شده در توافقنامه ژنو با انجام چند حمله هوایی شبه‌نظامیان تروریستی را هدف قرار داده است.

وزارت خارجه امارات در ادامه تأکید کرد که عملیات مذکور طبق داده‌های اطلاعاتی دقیق و پس از حمله شبه‌نظامیان تروریستی به نیروهای ائتلاف عربی در فرودگاه عدن انجام شد.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که امارات در صورت لزوم از حمایت از نیروهای ائتلاف عربی دریغ نخواهد کرد و حق پاسخگویی و دفاع از خود را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.