حجت‌الاسلام علی سعیدی در اجلاسیه ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی که در مسجد قائم شهرستان محلات برگزار شد، با بیان اینکه راهبرد رهبر معظم انقلاب مقاومت فعال در همه عرصه‌هاست، گفت: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثریت مردم می‌گویند که راهبرد مقام معظم رهبری جواب داده و ایستادگی مقابل آمریکا تنها راه حل است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه در طول ۳۰ سال گذشته که مقام معظم رهبری نظام را مدیریت ‌کردند با بحران‌های زیادی روبرو بودیم که این بحران‌ها کمتر از بحران‌های زمان گذشته نبود، خاطرنشان کرد: عظمت امام(ره) در جای خود باقی است و بحث امام(ره) یک بحث استثنا در تاریخ است ولی در طول این ۳۰ سالی که مقام معظم رهبری کشور را زعامت کردند توانستند میراث امام(ره) را حفظ کنند و امروز انقلاب اسلامی و ایران در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد.

سعیدی به تفاوت عصر امام(ره) با عصر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: در زمان امام(ره) کشور درگیر جنگ داخل با دنیای استکبار بود که خیلی سنگین و بزرگ بود ولی در دوران رهبری معظم انقلاب، جنگ در خارج از مرزهای ایران بود که ما نمی‌توانستیم ساکت بنشینیم.

وی به اهدافی که ایران در سوریه دنبال می‌کرد، اشاره کرد و گفت: یک هدف حفظ جبهه مقاومت بود که در صورت جدا کردن سوریه، محور مقاومت در منطقه دچار مشکل می‌شد همچنین دیگر اهداف دفاع جدی از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دفع شرورترین اشرار تاریخ معاصر و نیز کمک به استقلال سوریه بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان دیگر تفاوت دوران رهبری مقام معظم رهبری با دوران امام(ره)، گفت: تفاوت بعدی وجود فضای مجازی در زمان کنونی است. در زمان امام(ره) اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای وجود نداشت و امروز شاهد تحولی در رسانه‌ها و امپراتوری رسانه‌ای هستیم که این فضای مجازی در حال تغییر تفکر و سبک زندگی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است فضای مجازی در انتخابات اخلال ایجاد کند، امیدواریم دستگاه قضا به حوزه فضای مجازی وارد شود چراکه مسئولین نسبت به این قضیه اهتمام لازم را ندارند.

سعیدی با اشاره به اینکه امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و مردم ما باید بدانند که در ذهن ترامپ چه می‌گذرد، تاکید کرد: ترامپ می‌گوید باید عوامل اقتدار را از دست ایران بگیریم.

وی با اشاره به نفوذ معنوی ایران در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و در جغرافیای جهان اسلام که نشان از عمق استراتژیک ایران دارد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها سر سازش با ما ندارند و مسئولین نیز آرام آرام متوجه این موضوع شده‌اند که راهی که آمریکا دنبال می‌کند به هم ریختن انسجام ملی است تا با این اقدام عوامل دیگر اقتدار را سر میز مذاکره از ایران بگیرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند که وقتی داخل کشور را به هم ریختیم و آشوب به پا شد نظام مجبور به عقب نشینی و تسلیم است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها سر سوزنی قصد عقب نشینی ندارند و هر کاری که انجام می‌دهند برای فریب ایران است، آنها به همین شیوه امپراتوری شوروی را به سقوط کشاندند.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای راهبرد مقاومت فعال مقام معظم رهبری در همه عرصه‌ها منجر به تقویت جبهه مقاومت شده است، به قدرت دفاعی کشور نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه موشک سوم خرداد توانست تراز پدافندی کشور را در کنار قدرت موشکی اش قرار دهد، اظهارکرد: دشمن قدرت دفاعی ما را می‌دانست ولی از قدرت پدافندی ما آگاه نبود. شلیک موشک سوم خرداد برای دشمن شوک بزرگی بود و قدرت راداری و پدافندی سامانه باور ۳۷۳ این حلقه دفاعی را تکمیل کرد و باعث شد که ترامپ عقب نشینی کند و بفهمد که توانایی جنگیدن با ایران را ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.