سرهنگ علی گودرزی درباره جزئیات وقوع این قتل و دستگیری قاتل اظهار کرد: روز ۲۶ اردیبهشت ماه امسال خانمی ۴۸ ساله به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و مدعی شد که همسرش به‌ نام «بیژن» که ۵۵ ساله است مفقود شده؛ در پی این موضوع پرونده با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران برای پیدا شدن وی به اداره یازدهم پلیس جنایی تهران منتقل شد.

 

 

 

وی درباره اظهارات شاکی به پلیس گفت: شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان اظهار کرد که همسرش چند روز قبل برای سر زدن به باغ ویلایشان در محدوده کرج با خودروی شخصی خود، که یک دستگاه سوناتا مشکی رنگ است، از منزلشان حوالی خیابان انقلاب خارج شده و تاکنون بازنگشته است. همسر فرد مفقود شده مدعی شد که حتی به باغ ویلای کرج هم رفته اما همسرش آنجا نبوده است. وی در ادامه نیز به پلیس اعلام کرد که به فردی به نام «هرمز» که از دوستان صمیمی همسرش است مشکوک است. 

 

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان پس شنیدن اظهارات شاکی و با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که «هرمز» آخرین شخصی بوده که چندین بار با فرد مفقود شده ارتباط داشته است گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد هرمز مدتی است ناپدید شده است، همین موضوع شک کارآگاهان را به هرمز بیشتر کرد و با بدست آمدن این اطلاعات دستگیری وی را در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

معاون جنایی پایتخت از شناسایی مخفیگاه «هرمز» خبر داد و گفت: کارآگاهان اداره یازدهم با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم روز ۳۱ مرداد، مخفیگاه وی را در محدوده خیابان صفا شناسایی کردند که با هماهنگی بازپرس پرونده وی دستگیر شد. در تحقیقات ابتدایی صورت گرفته از «هرمز» وی در ابتدا داشتن هرگونه اطلاعی از بیژن را انکار می‌کرد اما زمانی که با دلایل و مدارک پلیس مواجه شد به قتل دوست خود اعتراف کرد.

 

وی درباره اعترافات این قاتل گفت:‌ «هرمز» در ادامه تحقیقات گفت که به مواد مخدر اعتیاد شدیدی دارد. او مدعی بود که روز حادثه به مقتول زنگ زده تا به منزلش برود و طلاجاتی را که خریده ببیند؛ اما پس از اینکه مقتول به خانه‌اش می‌رود می‌گوید طلاها قلابی است و او را تحقیر می‌کند؛ هرمز نیز که از این رفتار مقتول کینه به دل داشته به سمت او رفته و با لوله آهنی ضربه‌ای به سرش می‌زند؛ پس از این اقدام مقتول به‌ سمت کف راه پله افتاده و جان خود را از دست می‌دهد.

وی در باره دیگر اظهارات وی نیز گفت: «هرمز» در دیگر اظهارات خود گفت که از آن‌جایی که منزل دو طبقه‌اش شخصی است و فرد دیگری در آن‌ محل زندگی نمی‌کند جسد «بیژن» را پتو پیچ کرده و در زیر راه‌پله دفن کرده است، پس از آن نیز مقداری بتن در محل ریخته و متواری می‌شود.

 

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات قاتل، بلافاصله به همراه تیم بررسی صحنه جرم و بازپرس پرونده راهی محل جنایت شدند  که با نشان دادن محل دفن جسد تیمی از آتش نشانی وارد عمل شد و با تخریب محل، جسد «بیژن» کشف شد.

به گفته وی به دستور بازپرس پرونده جسد برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است. همچنین باتوجه به اعتراف صریح متهم به قتل با انگیزه اختلافات شخصی، وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهانی احتمالی پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.