«فرهاد دژپسند» عصر شنبه در نشست فعالان بازار سرمایه افزود: در همه دنیا هزینه‌های حاکمیتی دولت از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود که ما نیز باید چنین کنیم.

وی با بیان اینکه من هم وزیر اقتصاد و هم وزیر دارایی هستم، افزود: به عنوان وزیر دارایی باید به دنبال راهکاری باشم که درآمدهای مالیاتی برای پوشش هزینه های بخش حاکمیتی افزایش یابد اما به عنوان وزیر اقتصاد نیز باید تلاش کنم پویایی و بالندگی اقتصاد حفظ شود.

هدفگذاری برای سهم ۸۰ درصدی بورس در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اعمال تخفیف های مالیاتی به سادگی امکان پذیر نیست، گفت: درباره وضع و یا معافیت مالیاتی مجلس باید تصمیم‌گیری کند.

دژپسند به نقش بازار سرمایه در اقتصاد اشاره کرد و افزود: به رییس جمهوری پیشنهاد دادم که از سازمان بورس و اوراق بهادار تقدیر شود که این اقدام نشان دهنده جایگاه ویژه بازار سرمایه در اقتصاد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: البته به نظرم بازار سرمایه نسبت به سهمی که باید در تامین مالی بخش اقتصاد داشته باشد فاصله زیادی دارد.

دژپسند ادامه داد: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و همچنین سایر مشکلات، بهترین راه برای تامین مالی این است که به سراغ بازار سرمایه برویم تا علاوه بر تامین مالی، نقدینگی را نیز به مسیر درستی هدایت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس، اظهار داشت: افراد برای ورود به بورس به ملزومات و مقدمات نیاز دارند که باید به آنها توجه شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: بنگاه‌های بزرگ باید به جای بانک به سراغ بازارسرمایه بیایند.

دژپسند با بیان اینکه قوانین و مقررات بازار سرمایه باید شفاف باشد، گفت: من با ایجاد کانال سبز برای فعالان واقعی بازار سرمایه موافق هستم.

وی اضافه کرد: از راه‌هایی که امروز می‌توانیم دین خود را به اقتصاد کشور ایفا کنیم گسترش بازار سرمایه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: بانک‌ها باید برای رها کردن خود از بنگاه‌داری با بورس وارد مذاکره شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.