«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی سوریه با هر هزینه ای تامین و حفظ می شود.

شعبان شنبه شب در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: طرف هایی که در شرق فرات با آمریکایی ها همکاری می کنند فقط کردها نیستند و همه طرف های همکاری کننده با آمریکایی ها باید به آغوش کشور بازگردند.

وی بیان کرد: دیدگاه و خواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه این است که هر وجب از خاک کشور پاکسازی و آزاد خواهد شد.

شعبان در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره اینکه ترکیه به خاک دیگران چشم طمع ندارد گفت: او دروغ می گوید و به خاک سوریه و عراق چشم طمع داشته و با تروریست ها ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: ارتش ترکیه با توسل به زور از خاک سوریه اخراج می شود. در حاشیه دیدار اردوغان و پوتین هیچ دیدار سوری – ترکی انجام نشده است و ترکیه در موضوع «منطقه کاهش تنش» صادق نیست. آنچه تروریست ها در ادلب انجام می دهند نقشه برخی کشورها است.

شعبان با اعلام موقتی بودن آتش بس در ادلب نیز گفت: هر تصمیمی درباره برقراری آتش بس در راستای راهبرد بزرگ یعنی آزادسازی سراسر خاک سوریه صورت می گیرد. برقراری آتش بس در ادلب تصمیم سوریه و روسیه است و ارتباطی با توافق های دیگران ندارد.

وی گفت: هیچ دستاوردی در روند سیاسی بدون توافق سوریه محقق نخواهد شد. تلاش برای مستقل بودن، از دلایل تحمیل جنگ به سوریه بود. سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، بازگشایی سفارت برخی از کشورهای عربی در سوریه را متوقف کرد ولی بازرگانانی از عمان و امارات در نمایشگاه بین المللی دمشق حضور دارند.

به گزارش العالم، شعبان درباره لبنان نیز گفت: لبنان کشور دوست و برادر است و سوریه و لبنان یک کشور هستند و حوادث لبنان و آنچه برای حزب الله اتفاق می افتد برای سوریه به عنوان پایتخت مقاومت مهم است.

وی اضافه کرد: ارتش سوریه نمی تواند نسبت به آنچه در عراق و لبنان اتفاق می افتد بی تفاوت باشد زیرا سوریه بخشی از محور مقاومت است و پایداری ارتش سوریه، باعث تقویت این محور شد.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه گفت: هر جنگ اسرائیل در آینده، فقط با یکی از اعضای محور مقاومت نخواهد بود.

شعبان درباره مقصد نفتکش ایرانی نیز بیان کرد: سوریه تلاش می کند نیازهای ملتش به نفت را تامین کند ولی مسئولان سوری، مقصد این نفتکش را نمی دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.