حسین آقاکوچکی در خصوص وضعیت البسه مشکی در ماه محرم گفت: معمولا از سه ماه قبل کارهای محرم آغاز می‌شود و امسال خوشبختانه با درایت تولیدکنندگان و کسبه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها نیز متعادل است. ما نیز به عنوان اتحادیه، کاملا بر روند تولید و فروش نظارت داریم و مردم نیز در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانند با مراجعه به اتحادیه شکایت خود را مطرح کنند و ما نیز در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی خواهیم کرد.

وی در خصوص قیمت پیراهن مشکی گفت: پیراهنی که در مغازه فروخته می‌شود قیمت آن از ۶۰ هزار تومان  تا ۲۵۰ هزار تومان نوسان دارد که این تفاوت قیمت به سبب داخلی یا خارجی بودن پارچه، دوخت و کیفیت است. البته پیراهن مشکی‌های خارجی و برند هم در بازار موجود است به طور مثال پیراهنی با برند خاص یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

آقا کوچکی در خصوص قیمت‌گذاری پیراهن و تفاوت آن با محرم سال گذشته گفت: قیمت تمام شده بر اساس نرخ دلار سه ماه قبل محاسبه می‌شود و تفاوت قیمت آن به اندازه تغییر قیمت دلار است یعنی سال گذشته که دلار  ۴۲۰۰ تومان بود و سه ماه پیش که ۱۴ هزار تومان، به این معنی است که بیش از سه برابر افزایش قیمت پیراهن مشکی داشتیم.

آقاکوچکی تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان و کسبه  سعی دارند با کمترین سود کالای خود را به فروش برسانند به خصوص پیراهن مشکی که فقط برای این ایام مناسبت دارد و اگر باقی بماند دیگر مشتری ندارد. به طور کلی چون پوشاک جزو کالاهای اساسی نیست و اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که بیشتر مردم در صورت اجبار اقدام به خرید می‌کنند فروشندگان نیز فقط به اندازه اینکه چراغ مغازه روشن بماند سود می‌گیرند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.