«صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت ظهر امروز یکشنبه در کاخ بیان میزبان «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و هیأت همراه او بود.

در این دیدار «نواف الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت، «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر و تعدادی از مقامات ارشد این کشور نیز حضور داشتند.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، امیر کویت و رئیس‌جمهور مصر در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت و توسعه این روابط پرداختند.

«محمد ضیف‌الله شرار» معاون وزیر امور دیوان امیری در این باره گفت که در این دیدار راهکارهای توسعه همکاری بین کویت و مصر در راستای خدمت به منافع مشترک دو ملت و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور مصر امروز همچنین در محل اقامت خود در کاخ بیان، میزبان «مرزوق علی الغانم» رئیس پارلمان، «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر و «صباح الخالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت بود.

السیسی دیشب در رأس هیأتی عالی‌رتبه وارد کویت شده است.

پیشتر روزنامه کویتی«القبس» سفر السیسی به کویت را حائز اهمیت خوانده و نوشته بود که انتظار می‌رود پرونده‌های مهم منطقه‌ای جزء محورهای گفت‌وگوی السیسی و مقامات کویت باشد و علاوه بر آن وی در دیدار با مقامات کویت روابط دوجانبه به خصوص روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری، همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم و نیز همکاری‌های مشترک می‌پردازد.

سفر السیسی به کویت در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده امیر کویت نیز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به واشنگتن می‌رود و قرار است در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحولات منطقه‌ای، همکاری امنیتی دوجانبه و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.