محمدجواد ظریف وزیر امور خارج جمهوری اسلامی ایران پس از نشست عصر امروز (یکشنبه) خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: گام سوم ایران در صورت عدم توانایی اروپایی‌ها در عمل به تعهدات شان برداشته خواهد شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نگاه واحد به همه کشورهای باقیمانده در برجام ندارد و حساب چین و روسیه را جدا می‌داند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ما با روسیه و چین روابط همه جانبه و راهبردی داریم و آنها برخلاف اروپایی‌ها روابط خود را با ایران در زمینه‌های مختلف گسترش دادند، بنابراین آنچه در خصوص عمل به تعهدات ۱+۴ بیان می‌شود عمدتا معطوف به سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) و اتحادیه اروپاست که به رغم تلاش‌های فراوان نتوانستند تا این لحظه گام مهم و قابل قبولی بردارند که اگر در فرصت کوتاه باقیمانده چنین کنند جمهوری اسلامی ایران نیز در اجرای گام سوم کاهش تعهدات خود تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار است فردا (دوشنبه) در سفری یک روزه به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره روند اجرای برجام، تحولات منطقه به ویژه سوریه و مناسبات دوجانبه به رایزنی بپردازد.

پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه فرصت ۶۰ روزه دوم ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام در پی بیانیه ۱۸ اردیبهشت شورای عالی امنیت ملی پایان می‌یابد و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که اگر طرف‌های مقابل به ویژه اروپایی‌ها که تعهدات ۱۱ گانه‌ای را پس از خروج آمریکا از برجام دادند، نتوانند اقدامی را صورت دهند، گام سوم را به مراتب محکم‌تر از دو گام قبلی برمی‌دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.