«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، ساعتی پس از انتشار خبر حمله حزب‌الله به یک خودرو نظامیان اسرائیلی، با مقامات آمریکا و فرانسه، تلفنی گفت‌وگو کرد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (NNA)،  سعد الحریری با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و امانوئل بون مشاور رئیس جمهور فرانسه، گفت‌وگو کرد و خواستار مداخله این دو کشور برای آرام کردن وضعیت در مرز جنوبی لبنان شده است. 

ساعتی پیش حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی خبر داد.

طبق گزارش شبکه المنار، در بیانیه حزب‌الله در این خصوص آمده است که یک خودرو نظامی اسرائیلی در مسیر پادگان «آویویم» هدف قرار گرفته و بر اثر این حمله سرنشینان خودرو کشته و زخمی شده‌اند.

پیش از اعلام رسمی حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک یک موشک ضد تانک از سمت لبنان به سمت شمال سرزمین اشغالی خبر داده بود. بعد از بیانیه حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که چند موشک ضدتانک به خودروها و پایگاه‌های اسرائیلی برخورد کرده و خساراتی بر جا گذاشته است.

بعد از این حمله تلافی‌جویان حزب‌الله، رژیم صهیونیستی دشت روستای مارون الرأس را هدف شلیک یگان توپخانه قرار داد و بخشی از زمین‌های کشاورزی را دچار حریق کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.