فیلم‌های سینمایی زیادی در هالیوود هزینه‌های بالایی را برای ساخت صرف می‌کنند که به دستمزد بالای بازیگران و یا جلوه‌های ویژه‌ای که در فیلم استفاده می‌شود، مربوط است. بیشتر این فیلم‌ها در ژانر‌های علمی تخیلی، ابر قهرمانی و یا فانتزی است. ممکن است با گذشت سال‌ها نام آن‌ها از لیست حذف شود و فیلم‌های جدیدی به میدان می‌آیند، اما می‌توان گفت ژانر‌ها همچنان یکسان باقی خواهند ماند.

اگرچه استودیو‌های فیلمسازی، مخارج دقیق فیلم‌ها را به طور واضح و کامل منتشر نمی‌کنند؛ اما با توجه به همین هزینه‌هایی که اعلام شده، فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» توانسته چند سال در صدر گران‌ترین فیلم سینمایی جهان قرار بگیرد؛ البته بر خلاف فیلم‌های دیگر در ابتدای این لیست، نام این فیلم در بین پروفروش‌های جهان دیده نمی‌شود.

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۱) دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته

این فیلم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و از محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌های سینمایی جهان شناخته می‌شود. حضور ستارگانی مثل جانی دپ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های این فیلم است که البته جلوه‌های ویژه نیز در این هزینه تاثیر زیادی گذاشته است.

بودجه فیلم ۳۷۸ تا ۴۱۰ میلیون دلار

فروش در گیشه جهانی: یک میلیارد دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۲) انتقام جویان: عصر اولتران

این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ و سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ابر قهرمانی مارول است. این فیلم که در ژانر علمی تخیلی است، هزینه‌های زیادی را بابت جلوه‌های ویژه صرف کرده است.  حضور ستارگان مشهوری مثل رابرت جونیو، کریس همسورثو کریس اوانس نیز هزینه‌ها را دوچندان کرده است.

بودجه فیلم: ۳۶۵ میلیون دلار

فروش در گیشه جهانی: ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۳) انتقام جویان: پایان بازی

این فیلم پایانی بر داستان ابر قهرمان‌های انتقام جو و با شخصیت تانوس بود که حسابی به خرج افتاد؛ البته به خوبی این هزینه جبران شد و این فیلم در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما قرار گرفت. تعداد زیادی از بازیگران این فیلم سینمایی در بین ۱۰ بازیگر پر در آمد امسال قرار گرفتند.

بودجه فیلم: ۳۵۶ میلیون دلار

فروش فیلم در گیشه جهانی: ۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۴) انتقام جویان: جنگ ابدیت

حضور سه فیلم از این مجموعه سینمایی نشان از ولخرجی مارول برای این فیلم است تا مخاطبان را پای سینمای میخکوب کند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ و توسط برادران روسو ساخته شد و همان بازیگران همیشگی و گران قیمت در آن ایفای نقش می‌کنند.

بودجه فیلم: ۳۱۶ میلیون دلار

فروش گیشه جهانی: دو میلیارد و ۴۸۰ هزار دلار

۵) دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

این فیلم قسمت قبلی امواج ناشناخته است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این فیلم نیز مثل همیشه با ستارگان پر فروغش در میان پر خرج‌ها یکه‌تازی می‌کند.

بودجه فیلم: ۳۰۰ میلیون دلار

فروش گیشه جهانی:۹۶۳  میلیون دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۶) لیگ عدالت

بعد از ابر قهرمان‌های مارول، حالا نوبت نمایش ابرقهرمان‌های دنیای دیسی است. این فیلم پنجمین فیلم از این دنیای سینمایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بن افلک در نقش بتمن، هنری کویل، گل گدوت ستارگان گران قیمت این فیلم سینمایی هستند.

بودجه فیلم: ۳۰۰ میلیون دلار

فروش گیشه جهانی: ۶۵۷ میلیون دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

۷) سولو: داستانی از جنگ ستارگان

شاید برا اینکه عنوانی آبرومند از جنگ ستارگان ساخته شود این فیلم هزینه‌های زیادی را کرد. اگرچه این فیلم توانست سود آوری بکند، اما به نسبت خرجی که برای آن شد می‌توان گفت که مبلغ نا چیزی است. بازیگران این فیلم نیز شامل امیلیا کلارک و وودی هارلسون می‌شود.

بودجه فیلم: ۲۷۵ میلیون دلار

گیشه فروش جهانی: ۳۹۳ میلیون دلار

پر خرج‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان را بشناسید+ تصاویر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.