محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: آقای بختیاری گزارش جامعی از عملکرد کمیته امداد خمینی(ره) ارائه کرد، براساس این گزارش کمیته امداد امام خمینی(ره) حدود یک سوم اشتغال کشور را ایجاد کرده و وظایفی که برای این کمیته در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده نه تنها عمل کرده بلکه فراتر از آنها رفته و عملکرد بهتری داشته است.

وی اضافه کرد: اگرچه براساس برنامه ششم توسعه کمیته امداد موظف بود در سال ۹۶ حدود ۷۰ هزار شغل ایجاد کند اما توانسته در این سال ۱۷۰ هزار شغل ایجاد کند که تعداد این شغل‌ها نیز به تایید شورای عالی اشتغال رسیده است. همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) عملکرد خوبی در زمینه مسکن، کمک به سیل زدگان و ... دارد به گونه‌ای که تمامی ساختمان‌های تعمیراتی سیل زدگان تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه این کمیسیون اضافه کرد: آقای مونسان درباره برنامه های خود گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد. بر اساس گفته‌های آقای مونسان بخش زیادی از ۱۵۰ میلیارد تومانی که در اختیار  سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار داشت صرف نگهداری از بناهای تاریخی شده است.

خدابخشی همچنین گفت که بر اساس گفته وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تلاش می‌شود توزیع گردشگر به صورت یکنواخت باشد در حالیکه در گذشته این امر به چند شهر خاص مانند شیراز، اصفهان محدود شده بود.

وی با اشاره به سهم سه درصدی گردشگری از تولید ناخالص داخلی تصریح کرد: نمایندگان انتظارات خود را از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کردند؛ براساس گفته‌های نمایندگان باید سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند تا با تکیه بر این موضوع بخش بزرگی از مشکل بیکاری کشور حل شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به بررسی طرح اصلاح بند(ه) تبصره ۱ قانون بودجه ۹۸ نیز افزود: در قانون بودجه سال جاری مقرر شده بود؛ ۴ میلیون تُن ماده اولیه تولید قیر به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌های ذی‌نفع قرار گیرد اما به دلیل نوسانات قیمت قیر این اعتبار برای تهیه ۴ میلیون تُن ماده اولیه قیر کافی نیست بنابراین در کمیسیون مصوب شد؛ مقدار قیر از مصوبه حذف شد. اگرچه با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان، ۴ میلیون تُن ماده اولیه تولید قیر(VB) تهیه نمی‌شود اما بخش اعظمی از مشکل پیمانکاران در پروژه عمرانی رفع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.